کارگردان Elden Ring: Nightreign فاش کرد که وقتی او روی Dark Souls 3 کار می کرد ، ایده این بازی به ذهن متبادر شد.

نسخه سوم Dark Souls (ساخته شده از استودیوی منبع) در سال 2 منتشر شد. ایده بازی شبیه به Elden Ring: Nightreign مدتها قبل از تهیه نسخه اصلی حلقه Elden در ذهن کارگردان شکل گرفت.
حتی با موفقیت قابل توجه Elden Ring ، Dark Souls بدون شک نمادین ترین مجموعه از Fromesoftware است. این عناوین استاندارد جدیدی را در دنیای بازی های ویدیویی ایجاد کرده اند و حتی سبک جدیدی به نام Soulsloke ایجاد کرده اند. سریال Dark Souls الهام بخش بسیاری از بازی ها در AAA و ایندی است و حتی بر آینده خود استودیوی بازی خود تأثیر می گذارد. در نتیجه ، جای تعجب آور نیست که شباهت های زیادی بین Dark Souls و Elden Ring وجود دارد ، اگرچه عنوان حلقه Elden متعلق به یک کل مستقل است. اکنون ، این حق رای دادن با نقش بازی مستقل Nightreign در حال توسعه است و باید یک تجربه تعاونی و روگلیک را ارائه دهد. تاریخ و دنیای آن از Elden Ring گرفته شده است ، اما به نظر می رسد ایده Nighterign چند سال برمی گردد.
در مصاحبه اخیر ، مدیر بازی Nightreign (جونیا ایشیزاکی) وقتی به عنوان یک طراح مبارزات انتخاباتی کار می کرد و مراحل Dark Souls 3 ایده مبهم از چنین بازی را در ذهن خود نشان داد. ایشیزاکی توضیح داد که او نتوانسته است تصویری واضح از Nightreign را در ذهن خود جذب کند.

ایشیزاکی گفت که وقتی دنیای آزاد عنوان الدن رینگ و تعداد چشمگیر دشمنان ، سلاح ها و انواع امکانات ، متوجه شد که جهان محیط خوبی برای توسعه ایده های خود است و شروع به کار بر روی این ایده ها می کند. Elden Ring طیف گسترده ای از دشمنان و باس را با الگوهای حرکتی منحصر به فرد و چالش های مختلف در مقابل بازیکنان قرار می دهد.
در پایان مصاحبه ، ایشیزاکی اعتراف کرد که او نمی داند که او قرار است مدیر Nightreign شود تا اینکه هیدتاکا میازاکی به او پیشنهاد داد و اکنون علاقه مند به اجرای پروژه های بیشتر در آینده است. بازی Elden Ring: Nightreign در تاریخ اول ژوئن منتشر خواهد شد در حالی که الهام بخش عنوان حلقه Elden واضح است ، Dark Souls 3 ظاهراً در شکل گیری ایده اصلی در ذهن کارگردان نقش مهمی ایفا کرده است.