اندرو ویلسون، مدیرعامل EA در جلسه مالی شرکت اعلام کرد که فرنچایز محبوب Battlefield “به روشی کاملا جدید و تازه” باز خواهد گشت.
ویلسون چندین بار در طول جلسه مالی به فرنچایز Battlefield اشاره کرد تا به سرمایه گذاران اطمینان دهد که این فرنچایز در کانون توجه قرار دارد. او خاطرنشان کرد که تیم توسعه این پتانسیل را دارد که Battlefield را در آینده به شکلی کاملاً جدید بازگرداند.
او همچنین اشاره کرد که در حال حاضر هیچ جدول زمانی مشخصی برای انتشار نسخه بعدی وجود ندارد، اما به رهبران فعلی سری Battlefield “ایمان بسیار ویژه ای” دارد.
وینس زامپلا، رئیس Respawn Entertainment و رئیس IP برای Apex Legends، مسئولیت کارگردانی و نظارت بر سری Battlefield را بر عهده دارد. زامپلا در گذشته با بازی Call of Duty و Medal of Honor موفقیت زیادی کسب کرده است و به نظر می رسد که برای این نقش مناسب باشد.
زامپلا در اوایل سال گذشته اشاره کرد که قصد دارد سری Battlefield را به طور قابل توجهی گسترش دهد. برای دستیابی به این هدف، اولین قدم ایجاد تیم های سازنده و جذب افراد خلاق است. Battlefield 2042 برای اولین بار در این مجموعه داستانی نداشت، اما EA قصد دارد این کمپین را در آینده بازگرداند. مارکوس لتو که داستان عناوین گذشته Halo را رهبری می کرد، قبلا استودیوی مستقل V1 Interactive را تشکیل داده بود که بازی تیراندازی علمی تخیلی Disintegration را منتشر کرد. این عنوان نتوانست مخاطب خود را پیدا کند و استودیو سازنده آن بسته شد. لتو اوایل سال جاری توسط EA استخدام شد و اکنون کارگردانی داستان سری Battlefield را بر عهده دارد.
لارا میل، مدیرعامل EA بیانیه زیر را در رابطه با تغییرات سال گذشته منتشر کرد:
ما بسیار خوش شانس هستیم که چنین هواداران پرشوری داریم و مطمئنم تمام تلاش خود را می کنیم تا انتظارات آنها را برآورده کنیم. ما به 2042 اعتقاد داریم و قصد داریم آن را به آینده جهان گسترش دهیم. به عنوان یک تیم متحد، ما تمام توان خود را برای سری Battlefield خواهیم داد. این یکی از بزرگترین و با ارزش ترین فرنچایزها در صنعت بازی های ویدیویی به حساب می آید. ما مجموعاً قصد داریم به حداکثر پتانسیل آن برسیم.
بازی Battlefield 2042 انتظارات EA را برآورده نکرد و به دنبال این مشکل، تصمیم گرفته شد تغییرات اساسی پیرامون این فرنچایز و سازندگان آن ایجاد شود.