اگر آنچه اسپنسر در مورد عدم انحصار در بازی های کراس پلتفرم گفت محقق شود، بدون شک بسیاری از بازیکنان از این بابت خوشحال خواهند شد، زیرا به سختی می توان از حذف بازیکن دیگر صرفاً به دلیل داشتن پلتفرم متفاوت خوشحال بود. اما اگر ترسهای تنظیمکنندهها و نگرانیهای سونی درست باشد، ممکن است برای همه در دنیای بازی هزینه گزافی داشته باشد. اگرچه به نظر می رسد گاهی اوقات مایکروسافت در دفاع از قرارداد بحث برانگیز 69 میلیارد دلاری و سونی در حمله به آن، از حد مجاز دفاع می کند.
اخیراً، طی مصاحبه ای که در کانال Xbox On YouTube منتشر شد، از فیل اسپنسر پرسیده شد که اگر خرید ۶۹ میلیارد دلاری Activision Blizzard توسط قانونگذاران تأیید شود، کاربران Xbox چه محتوای انحصاری سری Call of Duty را دریافت خواهند کرد. اسپنسر پاسخ داد:
ما میخواهیم مطمئن شویم که بازیکنان بدون توجه به اینکه کدام پلتفرم را انتخاب میکنند، احساس میکنند که تجربهای عالی دارند.
منبع: کرونیکل بازی های ویدیویی
او ادامه داد:
به عنوان مثال، اگر Minecraft را در پلی استیشن بازی کنید، فکر نمیکنم این احساس را داشته باشید که نسخهای از Minecraft Dungeons یا Legends را تجربه میکنید.
امروز من اینجا نشسته ام با یک بازی بزرگ به نام میراث هاگوارتز که چند هفته پیش منتشر شد و بله. یک ماموریت جانبی در این بازی وجود دارد که فقط بر روی کنسول های پلی استیشن قابل بازی است و نسخه ایکس باکس شامل آن نمی شود. من می دانم که این نیز بخشی از صنعت بازی است.
به گفته فیل اسپنسر، رئیس واحد ایکس باکس، اگر مایکروسافت مالک بازی Call of Duty باشد، هیچ نسخه ای از این سری حاوی محتوای انحصاری نخواهد بود.
وقتی می گوییم چیزی غیر انحصاری و در دسترس همه است، منظورمان این است که می خواهیم بهترین نسخه Call of Duty بر روی همه پلتفرم ها در دسترس باشد و برای همه بازیکنان در دسترس باشد.
این روشی نیست که ما می خواهیم در اینجا استفاده کنیم. بدون پوسته اسلحه و بدون حالت بازی خاص [برای انحصاری شدن] وجود ندارد. نسخه ای از بازی بر روی تمامی پلتفرم ها وجود خواهد داشت و این همان کاری است که ما اکنون انجام می دهیم.
تحریریه ICTNN شبکه خبری