مایکروسافت ادعا می کند که عرضه انحصاری نسخه رایانه شخصی بازی های Call of Duty بر روی پلتفرم Battle.net بین سال های 2018 تا 2021 به یک شکست بزرگ تبدیل شده است.
اسناد حقوقی جدید مایکروسافت که در جریان شکایت بین این شرکت و کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده (FTC) بر سر خرید اکتیویژن بلیزارد ارائه شده است، نشان می دهد که تصمیم اکتیویژن برای ساخت نسخه رایانه شخصی بازی های Call of Duty انحصاری در Battlenet.net باعث شده است. یک شکست بزرگ بود و منجر به افزایش قابل توجهی در تعداد کاربران این سرویس نشد.
به گفته مایکروسافت، Activision تا سال 2018 نسخه های کامپیوتری و دیجیتالی بازی های Call of Duty را روی پلتفرم استیم منتشر می کرد و این با فروش بسیار خوبی همراه بود. از سال 2018، این شرکت تصمیم گرفت این بازی ها را از استیم حذف کند و آنها را به طور انحصاری در Battle.net در دسترس قرار دهد تا این شرکت بتواند برای جذب کاربران و رشد پلتفرم خود تلاش کند. با این حال، سال گذشته نسخه PC بازی Call of Duty Modern Warfare 2 علاوه بر Battlenet بر روی پلتفرم Steam نیز منتشر شد.
به گفته غول نرم افزاری، تعداد کاربران فعال ماهانه در Battle.net در طول دوره زمانی که نسخه های رایانه شخصی سری Call of Duty تنها از سال 2018 تا 2022 در این سرویس در دسترس بودند، نسبتاً ثابت باقی مانده است. با این حال، در مدت مشابه و بدون دسترسی به Call of Duty، تعداد کاربران فعال ماهانه Steam ده ها میلیون کاربر افزایش یافت، از 67 میلیون کاربر فعال ماهانه در سال 2017 به 132 میلیون کاربر ماهانه در سال 2021.
با توجه به خبر خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت، دادگاه فدرال آمریکا اخیرا اعتراض FTC برای جلوگیری از این ادغام را رد کرد و اکنون این خرید به تدریج به تایید نهایی خود نزدیک می شود.