وضعیت بازی Payday 3 در زمان عرضه چندان مطلوب نبود. طرفداران از محتوای بازی ناراضی بودند و در نهایت مدیر عامل استودیو Starbreeze مجبور شد رسما از طرفداران به خاطر این مشکلات عذرخواهی کند. با تاخیرهای مکرر در آپدیت هایی که استودیو قول بهبود Payday 3 را داده بود، وضعیت بدتر شده بود. اما اکنون، به نظر می رسد که بازیکنان کمی امیدوارتر به بازی هستند.
یک سال پس از انتشار، Starbreeze عذرخواهی می کند و معتقد است که نه تنها انتشار Payday 3 بهینه نبود، بلکه از نظر روند توسعه، بازی در زمان انتشار در حالت «ناتمام» در دسترس بود.
آلمیر لیستو، مدیر بخش روابط عمومی Starbreeze در مصاحبه ای با وب سایت PCGamesN اعلام کرد:
وقتی با راه اندازی فاجعه باری مانند Payday 3 روبرو می شوید، جایی که خریداران حتی نمی توانستند بازی را تجربه کنند، چیزی برای پنهان کردن باقی نمانده است. به نظر من نمی توانیم همه تقصیرها را به گردن مشکلات فنی بیندازیم و اشتباهات خود را در آزمایش اولیه انکار کنیم. واقعیت غیرقابل انکار این است که بازی از بسیاری جهات ناقص بود.
لیستو در ادامه به این نکته اشاره کرد که نه تنها فرآیند ساخت و توسعه یک بازی ویدیویی دشوار است، بلکه ساخت دنباله ای برای عنوانی که بیش از یک دهه موفق بوده است، دشواری دوچندان دارد:
من و آندریاس بخشی از تیم توسعه دهنده اصلی PayDay 2 بودیم و در ده سال گذشته افراد زیادی در تیم اصلی ما جایگزین شده اند. ارائه یک تجربه جدید با موفقیت مشابه PayDay 2 پس از یک دهه یک چالش بود و تلاش ما برای ایجاد چیزی متفاوت به چالش اضافه شد.
اما مشکل اصلی PayDay 3 چه بود؟ تهیهکننده این عنوان، آندریاس پنیج، معتقد است که بیشتر مشکلات ناشی از «ناتوانی» استودیو در ارائه آن چیزی است که بازیکنان از بازی انتظار داشتند.
در نهایت، PayDay 3 به محصولی تبدیل شد که نتوانست مخاطبان را جذب کند. من معتقدم که غرور حاصل از موفقیت PayDay 2 ما را وادار کرد تا در تصمیمات خود کمی عجولانه عمل کنیم. یکی از چیزهایی که پس از انتشار PayDay 3 آموختیم این بود که بفهمیم طرفداران چه میخواهند، به آنچه باعث موفقیت PayDay 2 شده فکر کنیم و سعی کنیم آن را مدرن کنیم.
پس از یک سال انتشار و بهروزرسانیهای متعدد، Starbreeze امیدوار است کاری را که CD Projekt Red با Cyberpunk 2077 برای عنوان خود انجام داد، تکرار کند.