تیم کین ، خالق سریال Fallout ، می گوید که اگر او فرصتی برای ساختن یک مجموعه فرضی داشت ، هدف اصلی وی در گسترش عناصر اخلاقی در این نقش کلاسیک خواهد بود. مفهومی که بسیاری از بازیکنان در ابتدا درک نکردند.

کین با پاسخ به یک سؤال در مورد آنچه که توسط یک سریال Fallout دنبال شد ، گفت:
سه مورد وجود دارد که من دوست دارم روی دنباله ای از مزایا کار کنم: جناح های جدید ، مکان های جدید و محتوای اخلاقی تر. زیرا بازی در مورد این است.
وی تأکید می کند که مضامین اخلاقی بیشتر از همه دوست دارد که در یک نسخه جدید با آن روبرو شود.
من اخلاق خاکستری را دوست دارم. من همچنین تصمیمات سخت را به رنگ سیاه و سفید دوست دارم. مردم این تصمیمات را خاکستری می دانند ، در حالی که در بسیاری موارد ، هیچ ابهام وجود ندارد. انتخاب صحیح واضح است ، انتخاب صحیح واضح است ، اما انتخاب اشتباه پاداش بیشتری دارد.
وی افزود:
هنگامی که بازیکن مجبور است بین نجات یک زیرمجموعه یا به دست آوردن یک سلاح نادر که هرگز فرصتی برای دیدن آن نخواهد داشت ، انتخاب کند ، این لحظات باعث می شود بازیکن متوقف شود زیرا تصمیم وی برای بازی تأثیر واقعی دارد. این همان چیزی است که من دوست دارم در بازی ها کشف کنم.
او همچنین از آزمایش معروف “معضل Trule” تأکید می کند و آن را نمونه ای جالب از تصمیم گیری اخلاقی در بازی ها می داند.
آنچه این مشکل را جالب می کند این است که برخی فکر می کنند یک راه حل مشخص وجود دارد. اما واقعیت این است که راه حل خوبی وجود ندارد. من عاشق این معضل هستم ، زیرا وقتی بازی می کنید ، بازیکنان آن را بصورت آنلاین بحث می کنند و به دنبال راه حل مناسب هستند. اگرچه راه حل خوبی وجود ندارد ، فقط گزینه های مختلفی وجود دارد.
من واقعاً دوست دارم دوباره وارد دنیای مزایا شوم و موضوع اصلی آن را عمیق تر بررسی کنم. قدرت مرد را فاسد می کند. انسانها همیشه شر را انجام داده اند و جنگ هرگز تغییر نخواهد کرد. اینها همیشه در حال سقوط هستند. اگر قصد داشتم دنباله ای بسازم ، می خواهم به طور مفصل به این مفاهیم نگاه کنم و بازیکنانی را که برای لذت بردن در بین هیولا و سلاح های عجیب به این دنیای آخرالزمانی آمده اند ، مجبور کنم ، در حین بازی تجربه بیشتر به مشکلات جدی تر فکر کنم. این همان هدفی بود که ما همیشه دنبال کرده ایم و دلیل تاریکی چرخش و مأموریت های ویژه آن.
به نظر می رسد روزهای کین عملاً تمام شده است. وی در چندین نوبت گفت که به دلیل سفارش مستقیم در هنگام ترک استودیو ، وی مجبور شد تمام کدهای منبع اصلی را از بین ببرد و به همین دلیل قادر به شرکت در یک بازسازی احتمالی نیست.
به عبارت دیگر ، وی تأکید کرد که هیچ پولی نمی تواند او را مجبور به ایجاد مزایای جدید کند. با این حال ، یک شرط مهم وجود دارد که می تواند نظر آنها را تغییر دهد: به دست آوردن کنترل کامل بخش خلاق ذکر شده در ویدیوی اخیر خود.
علاوه بر این ، با توجه به اینکه حقوق مالکیت معنوی Fallout متعلق به بتسدا و مایکروسافت است ، آینده این مجموعه در حال حاضر از دست کین خارج است.