به گفته استودیو Sledgehammer (SledgeHammer Games)، در ابتدا قصد داشت دنباله ای برای Call of Duty: Advanced Warfare بسازد، اما در نهایت مجبور به ساخت Modern Warfare 3 شد.
متأسفانه، Call of Duty: Modern Warfare 3 پس از انتشار ناامید کننده بزرگی بود. این بازی نقدهای خوبی دریافت نکرد و با داستانی فوق العاده کوتاه و کم قدرت تبدیل به یک شکست شد. به همین دلیل یکی از خبرنگاران بلومبرگ موفق به بررسی دلایل این موضوع شد و طبق شنیده های خود این بازی در مدت 16 ماه و در شرایط نامناسب انجام شد.
جدای از این، به نظر می رسد که استودیو Sledgehammer قصد داشت دنباله ای برای Advanced Warfare بسازد، آنها قصد داشتند پس از انتشار Vanguard عنوانی به نام Anvil را به Activision ارائه دهند که در نهایت قرار بود دنباله ای برای Advanced Warfare باشد.
حتی به نظر این استودیو برای ساخت این بازی وقت و هزینه صرف کرده و قسمت هایی از آن را طراحی کرده که در نهایت با مخالفت اکتیویژن مواجه شده و مجبور به ساخت Modern Warfare 3 شده است.
این اولین باری نیست که Sledgehammer به ساخت دنباله ای برای یکی از عناوین خود فکر می کند، زیرا در سال 2017 آنها همچنین قصد داشتند بازی Call of Duty WW2 را منتشر کنند که در نهایت شکست خورد.
آیا فکر می کنید خرید Activision توسط مایکروسافت به Sledgehammer آزادی لازم برای توسعه سری Call of Duty را می دهد؟ یا دوباره با سیاست های اکتیویژن مواجه خواهد شد؟