نویسنده اصلی سه نسخه اول سری اژدها ، با نام Creator of the Fantastic World این حق رای دادن ، اخیراً در مورد روند مترقی برای تضعیف استقلال Bioware ، متعلق به EA صحبت کرده است.

دیوید گایدر ، نویسنده ای که به مدت 5 سال در استودیوهای بیووار کار می کرد ، شروع به نوشتن بازی Baldur’s Gate 2 کرد ، سپس به یکی از سازندگان اصلی سری Age Dragon تبدیل شد. اکنون که او رئیس تیم مستقل خود ، Summerfall Studios است ، او در مصاحبه با Gameradar به تاریخ بیووار به عنوان توسعه دهنده عناوین نگاه کرده است.
Shigery در طی سالهای متمادی گفت که منجر به ترک بیووار شد:
صحبت کردن در مورد این سالها واقعاً دشوار است. در اوج فعالیت ، با کار ، افتخار وجود داشت.
گیدرز با تأکید بر اواخر دهه 1980 ، هنگامی که استودیو دروازه بالدور 2 را راه اندازی کرد ، ادامه می یابد.
این دوره برای دنیای D&D بود و من تازه وارد بودم. آنها مرا “ماشین” خواندند زیرا من خیلی سریع نوشتم. فکر می کنم نیمی از داستان دروازه بالدور را نوشتم.
اگرچه او بهترین سالهای استودیو را “درخشان” توصیف می کند ، اما می داند که اوضاع در زمان ماه مه مستقل کار می کرد ، اما کاملاً کامل نبود. فشار کار شدید در استودیو رایج بود ، اما راهنمایان به یاد می آورد که این بخشی از کار است ، او فکر نمی کرد که می تواند مخالف باشد. وی گفت که باید تا پایان کار فعالیت را ادامه دهد و این یک قانون نانوشته بود.
وی افزود:
ما به دلیل اینکه واقعاً علاقه مند به انجام آنها بودیم و می خواستیم بهترین کیفیت ممکن را ارائه دهیم ، بازی های نقش آفرینی را انجام می دادیم.
تیم نوشتن Bayavor به عنوان ابتدایی ترین بخش موفقیت استودیو شناخته شد. استودیو فضایی داشت که می توانستیم داستان هایی را با معنی و معنی بنویسیم.
پس از خرید EA ، تغییرات ایجاد شده در استودیو به تدریج آغاز شد. درک گیدرز این بود که بنیانگذاران استودیو ، گرگ زاشاک و ری موسیقی در تلاش بودند تا سردبیر فضای داخلی را تغییر دهند. در آن زمان ، بیووار می خواست بازی های با کیفیت و بالا را بسازد و روی معیارهای بالا متمرکز شود. امتیازاتی که منجر به سودآوری شد و برای مدت معینی ، مدیریت EA از این هدف حمایت کرد.
با این حال ، تغییر در دسته های مدیریت EA باعث شده است که چیزها متفاوت باشد. اندکی پس از آن ، گریگ زاشاک و ری موسیقی Bayavor را ترک کردند. با توجه به برداشت وی ، این دو مرد به این نتیجه رسیده بودند که دیگر نمی توان هدف آنها در ایجاد تغییر در داخل EA انجام شد و از آن لحظه ، تغییرات سریعتر شروع شد.
او می گوید:
بیوار تحت نظارت EA استقلال خاصی داشت ، اما درک من همیشه این بوده است که هر بار که تیم می خواست EA را بپرسد ، او مجبور بود به او امتیاز بدهد.
راهنما به یاد می آورد که در یک ایمیل داخلی ، بیور با لحنی مثبت گفت که برای هماهنگی سیاست های استودیویی با مدیران EA ، مرخصی رایگان کریسمس به مدت دو هفته وجود نخواهد داشت. وی حدس می زند که این تصمیم در پاسخ به درخواست هایی مانند تمدید مهلت پروژه است.
وی افزود:
بیور بخشی از استقلال خود را از دست داده است تا اینکه امروز به این نکته رسیدیم. من بعد از یک سال آنجا نبودم ، اما فکر می کنم گرایش چیزها همه چیز را گفته است. جیسون شرییر مقاله مفصلی را در مورد پروژه سرود نوشت که فاش شده است و محصولات پس از این دوره نشان دهنده روند فرآیند Bover است.
در پایان اوج خود در استودیو ، گیدر به یاد آورد:
این دوره معنای بسیار خوبی داشت. احساس می کردم در محل کار هستم ، اما در عین حال خوشحال شدم. اگرچه همه چیز دشوار است ، من هر روز صبح با شور و شوق از خواب بیدار می شدم. همیشه چیز مهیج بود. کار من عالی بود و من روی پروژه هایی کار کردم که مطمئناً جذاب بودم و نوشتن آن سرگرم کننده بود.
آخرین بازی ، Dragon Age: The Veilguard ، سال گذشته منتشر شد ، اما شرایط برای این تولید کننده جانبازان مطلوب نبود. با وجود انتظارات بالای سریال بسیار تحسین شده عصر اژدها ، انتشار این نسخه با نظرات مختلف و چالش های داخلی همراه بود و بسیاری آن را نشانه مشکلات عمیق تر در روند توسعه و مدیریت استودیو می دانند.