رئیس Square Enix اعلام کرد که در کوتاه مدت هدف او افزایش بهره وری توسعه خواهد بود.
تاکاشی کیریو، رئیس اسکوئر انیکس، می گوید که این شرکت قطعا از هوش مصنوعی در توسعه و انتشار بازی های خود در آینده استفاده خواهد کرد.
Kyrio که در ژوئن 2023 به عنوان رئیس جدید این شرکت انتخاب شد، اکنون این اظهارات را در نامه سنتی سال نو بیان کرده است. در این نامه، مدیرعامل ابتکارات جدیدی را که از زمان انتصاب خود انجام داده است، از جمله بررسی بازیهای در حال توسعه و توسعه را شرح میدهد. تسریع در برنامه ریزی برای ارائه منابع بیشتر به تیم های داخلی.
Kiryu همچنین گفت که Square Enix در حال گسترش اشتراک دانش با هدف استانداردسازی فرآیندهای تولید و افزایش کارایی و همچنین تشویق همکاری نزدیکتر بین تیمهای محتوا و انتشار است.
اما شاید جالب ترین قسمت نامه مربوط به جاه طلبی ها در زمینه هوش مصنوعی باشد. مدیرعامل Square Enix نوشت:
ما همچنین قصد داریم به طور تهاجمی از هوش مصنوعی و سایر فناوریهای پیشرفته در توسعه و انتشار محتوای خود استفاده کنیم. در کوتاه مدت، تمرکز ما بر افزایش بهرهوری توسعه و تعمیق تلاشهای بازاریابی خواهد بود. در بلندمدت، امیدواریم از این فناوریها برای ایجاد اشکال جدیدی از محتوا برای مصرفکنندگان استفاده کنیم، زیرا معتقدیم نوآوری فناوری فرصتهای تجاری را ایجاد میکند.
Kiryu نامه را با بحث در مورد تأثیر هوش مصنوعی مولد مانند ChatGPT که به گفته او به سرعت به تصاویر، ویدیوها و موسیقی گسترش یافته است، باز کرد:
من معتقدم که هوش مصنوعی مولد نه تنها می تواند آنچه را که ایجاد می کنیم تغییر دهد، بلکه می تواند فرآیندهای خلاقانه از جمله برنامه نویسی را نیز به طور اساسی تغییر دهد.
مدیرعامل Square Enix جزئیاتی در مورد نحوه استفاده از هوش مصنوعی برای توسعه بازی ارائه نکرده است، اما یکی از مدیران Final Fantasy 7 Remake قبلا توضیح داده است که چگونه یک ابزار هوش مصنوعی برای بازی ساخته اند. انیمیشن چهره شخصیت ها و همگام سازی لب.
یوسوکه ماتسودا، رئیس سابق اسکوئر انیکس از نامه سال گذشته برای بیان تعهد شرکت به فناوری بلاک چین استفاده کرد. Kyrio در آخرین نامه خود گفت که این شرکت به حمایت از این تلاش ها ادامه خواهد داد.
در ماه نوامبر، ایکسباکس قراردادی چند ساله با Inworld برای ایجاد ابزارهای گفتوگو و داستانگویی هوش مصنوعی در مقیاس اعلام کرد، که به آنها اجازه میدهد یک ابزار هوش مصنوعی بین پلتفرمی، طراحی مسئولانه و قابل دسترس برای کمک و توانمندسازی سازندگان در طراحی ایجاد کنند. و ماموریت
تیم استوارت، مدیر مالی ایکسباکس، بعداً در اجلاس TMT ولز فارگو توضیح داد:
خود را به جای توسعهدهنده قرار دهید و به میلیونها دلار سرمایهگذاری شده در یک بازی روی ترجمهها، اسکریپتها، نحوه حرکت بازیکنان از نقطه A به نقطه B و گفتگو برای شخصیتهای غیرقابل بازی فکر کنید.