توسعه دهندگان بازی های مستقل هشدار داده اند که ادعای ایجاد مبهم روشن: سفر 33 “کمتر از 5 نفر” نادرست است و این عقیده منجر به بدتر شدن شرایط کار خواهد شد.

در آغاز تابستان بازی تابستان شب گذشته ، جوایز بازی ، جف کایل ، سال 2 را به عنوان یک سال با موفقیت غافلگیرانه برای پروژه های کوچک ذکر کرد. نام آثار مستقل “ایستاده در کنار غول ها” را نامگذاری کنید ، وی از بازی ها به عنوان مبهم و واضح یاد کرد: Sandfall Interactive Sandfall Expedition ، او را “دستاورد بزرگ” ساخته توسط “تیم کمتر از 5” خواند.
اگرچه عنوان پایانی Clair Obscur ، بسیاری از افراد دیگر در آن شرکت کردند: انیماتورهای کره ای ، کارکنان تست کیفیت QLOC ، پشتیبانی از بندر توسط نرم افزار EBB ، تحلیلگران عملکرد و سازگاری با Huwiz QA / UX ، Side UK و Studio Ena. Riotloc ، صدا ، ضبط کننده های حرکات ، نوازندگان ، خوانندگان ، توزیع کنندگان ، کارآموزان ، بازیگران بازی ، انتقادات تجربی و افراد بیشتری که همه در کیفیت ، شخصیت و موفقیت جهانی Clair Dark نقش داشته اند.
شناخت این مشارکتها باعث کاهش دستاوردهای Clair مبهم نمی شود. این بازی ، طبق اکثریت قریب به اتفاق ، یک بازی ویدیویی بسیار خوب است و تیم اصلی Sandfall نیز سزاوار ستایش است. اما با ارائه یک تصویر نادرست از تولید آن ، آیا این یک تمایز به عمد و ناخواسته بین آنچه “توسعه واقعی” است و چه اتفاقی نمی افتد.
اگر به درستی از انتشار یک بازی پر از اشکالات ناراضی هستید ، می خواهید قبل از انتشار ، تلاش های تست های با کیفیت را به درستی تأیید کرده و ارزیابی کنید. در غیر این صورت ، این سؤالات حیاتی ، تست های کیفیت در تست های بومی سازی و سازگاری ، به عنوان کار “نادان” در نظر گرفته می شوند ، ایده ای که باعث ایجاد شرایط نامناسب کار در استودیوهای خارج از کشور و تلاش های اخیر برای تشکیل اتحادیه در ایالات متحده می شود.
خالق Balatro ، Localthunk ، همچنین تأکید کرد که او اغلب به عنوان “تولید کننده تعادل” نامیده می شود ، در حالی که منجر به تقویت یک داستان ساده “دیوید در برابر گلیات” می شود. استودیوی TVGS ، خالق برنامه 1 ، شب گذشته توسط کیلی “توسعه دهنده انفرادی” نیز نامگذاری شد ، در حالی که عناوین بازی مشخص است که هنر و موسیقی توسط دو نفر دیگر تفسیر شده است. Localthunk گفت:
نه ، او یک شخص نبود. فقط به عنوان بازی نگاه کنید.
گفت
مایک فاتر ، تهیه کننده بازی و مشاور مجوز ، همچنین به بازی Summer Game Fest اشاره کرد ، که اعلام کرد خون آینده مانند “یک توسعه دهنده انفرادی در بندونگ اندونزی با کمک 5 دوستش”.
من واقعاً از این موضوع ناراحت شدم. نه تنها به این دلیل که ارقام با هم ادغام نمی شوند. یک توسعه دهنده به علاوه یک دوست 2 نفر است … نه یکی.
حمل و نقل 33 موفقیت آمیز است ، اما توسط 4 نفر ساخته نشده است. کارآفرینان آن را حیاتی ارائه دادند. این یک مسیر خطرناک است که ما طی کرده ایم.
تصور اینکه چگونه افسانه کوچک تیم مبهم Clair می تواند به شرایط بدتری برای بازی ها و سازندگان آنها منجر شود ، دشوار نیست. اگر ناشران و سرمایه گذاران بر این باورند که بازی هایی مانند Expedition 33 تنها با چهار توسعه دهنده تولید می شوند ، چه صحیح باشد ، آنها دیگر حاضر نخواهند بود قدرت و بودجه لازم برای تولید پروژه ها را تأمین کنند.