کمیسیون اتحادیه اروپا و شبکه همکاری حفاظت از مصرف کننده مجموعه ای از دستورالعمل ها را با هدف جلوگیری از برنامه های ناعادلانه داخل برنامه ایجاد کرده اند.

امروزه با افزایش تمایل به بازیکنان برای خرید از نظر ظاهری مانند پوست های مختلف ، بدست آوردن مبالغ زیادی در بازی های آنلاین می تواند بسیار آسان باشد. این می تواند در بازی هایی مانند Marvel Rivals ، Overwatch 2 و Fortnite که درصد بالایی از خریدها بر اساس پول دیجیتال دارند ، قابل مشاهده تر باشد. در چنین بازی هایی ، بازیکنان می توانند بدون درک آن هزینه زیادی بپردازند.
Genshin Impact اخیراً به دلیل مشکلات مربوط به خریدهای موجود در برنامه ، وضعیت بدی را تجربه کرده بود. کمیسیون تجارت فدرال (FTC) گفت که این بازی دارای ابهام در میزان پول لازم برای به دست آوردن شخصیت های نادر از طریق Lutboxes است. با توجه به این مشکلات و پس از بررسی یک بازی به نام پایدار آنلاین ، کمیسیون اروپا و شبکه همکاری مصرف کننده تصمیم گرفتند دستورالعمل هایی را در مورد نحوه استفاده از ارزهای دیجیتال برای خرید در برنامه منتشر کنند.

یک مطالعه کامل نشان داد که Star Patable Online در کارکردهای تجاری که به نفع کودکان نبود ، درگیر بود و این دو نهاد نتیجه گرفتند که مصرف کنندگان اروپایی به حمایت بیشتری نیاز دارند. برای حل این مشکل ، دو موسسه راهنما را با هفت اصل کلیدی منتشر کرده اند که هنگام استفاده از ارزهای دیجیتال باید دنبال شود:
- اطلاعات قیمت باید واضح و شفاف باشد.
- از پنهان کردن هزینه دریافت محتوا و خدمات داخل برنامه خودداری کنید.
- برای ایجاد فرایندی که مصرف کنندگان را به خرید ارز دیجیتالی در بازی ها ملزم می کند ، باید از این روند جلوگیری شود.
- اطلاعات مصرف کننده باید در قالب یک قرارداد به مصرف کنندگان ارائه شود.
- مصرف کنندگان باید رعایت شوند.
- شرایط تهیه بازارها برای خریدهای در APP باید منصفانه و با زبانی ساده و واضح نوشته شود.
- سازندگان طراحی بازی و گیم پلی باید توجه لازم را به مشکلات مصرف کننده داشته باشند.
این ممکن است کمی سختگیرانه به نظر برسد ، اما این توسعه دهندگان و ناشران بازی دیگر نمی توانند با استفاده از ارزهای دیجیتال قیمت خریدها را در برنامه ها پنهان کنند. این بیانیه به این معنی نیست که ارزهای دیجیتال از بین می روند و فقط در نمایش قیمت واقعی بازی ها بر شفافیت تأکید می کنند.
از آنجا که این بخشنامه ها هنوز قانونی نبوده اند ، توسعه دهندگان و ناشران نیازی به پیروی از آنها ندارند. اما این می تواند آنها را در معرض شکایات بیشتر قرار دهد ، و اگر یک شرکت شکایت کند ، شخصی که شکایت کرده است از کمیسیون اتحادیه اروپا و شبکه همکاری در زمینه حمایت از مصرف کننده بهره مند می شود.
در حقیقت ، تحقیقات در حال حاضر یک بازدارندگی شدید است ، اما کمیسیون اتحادیه اروپا به شرکت ها هشدار داده است که در صورت ادامه این روند ناعادلانه ، اقدامات جدیدی انجام می شود.
خبر بد این است که این قوانین فقط برای اتحادیه اروپا است ، بنابراین در کشورهایی مانند انگلستان و ایالات متحده ، قیمت خریدهای ظاهر بسیار شفاف نخواهد بود.