بر اساس یک آگهی شغلی از شعبه New England Rockstar، GTA 6 احتمالاً دارای قابلیت تخریب پذیری در مقیاس بزرگ و آب و هوای پویا است.
شعبه New England Rockstar که بیش از 100 خلاق دارد، به دنبال یک هنرمند VFX است. این استودیو قبلاً روی GTA 4 و GTA 5 کار کرده بود و با پیروی از این مدل، احتمالاً اکنون روی GTA 6 کار میکنند و اعضای تیم فقط بر روی جلوههای درون بازی و جلوههای بصری تمرکز میکنند. ممکن است به اطلاعات GTA 6 مراجعه کنند.
همانطور که می دانید، تیم جلوه های بصری روی موارد مختلفی از طراحی مدل ماشین گرفته تا طراحی سلاح و ذرات آب و هوا یا انفجار کار می کند. برای این پست شغلی خاص، Rockstar به دنبال فردی واجد شرایط در ساخت جلوه های ویژه است.
به طور خلاصه، آگهی استخدام به وظایف زیر استودیو Rockstar New England اشاره دارد:
- ما عموماً محیطها، سلاحها، ماشینها و شخصیتها را واقعیتر میکنیم و به آنها جان میدهیم. جلوه ها دنیای خلق شده را واقعی تر و باورپذیرتر می کنند. حشراتی که بسته به آب و هوا در اطراف شخصیت اصلی دیده می شوند یا قطرات بارانی که از ساختمان ها می چکد و انفجارهایی که آسمان خراش را پایین می آورند، همه وظایف ما هستند.
- ما طیف وسیعی از داده ها را کنترل می کنیم. ما از جدیدترین تکنولوژی ها استفاده می کنیم تا تاثیر گلوله بر محیط و بدن را به واقعی ترین شکل ممکن نشان دهیم، گل و لای زیر لاستیک خودرو را به واقعی ترین شکل ممکن پراکنده کنیم و ….
مدتی پیش، یک منبع داخلی معتبر در میان جامعه بازی های GTA گزارش داد که 20 برنامه نویس Rockstar تنها بر روی فیزیک آب نسخه 6 کار می کنند. دلیل اصلی تمرکز Rockstar بر روی فیزیک آب و واقع گرایی این است که Vice City شامل انواع فعالیت های آبی خواهد بود و Rockstar قصد دارد برای اولین بار موج سواری را به سری GTA معرفی کند.
پیش از این چند نفر از افراد شناخته شده داخلی اشاره کرده بودند که موتور گرافیکی بازی مورد انتظار GTA 6 یعنی RAGE9 به طور مستقیم با Unreal Engine 5 (Unreal Engine 5) رقابت می کند و در برخی موارد قدرتمندتر از آن است. از سوی دیگر، موتور Rockstar Games RAGE9 دارای ویژگیهای جدیدی است که آن را از سایر موتورها متمایز میکند، ویژگیهای جدیدی که منحصراً برای GTA 6 اختراع شده است.
طبق یک منبع اسپانیایی، RAGE در سال 2018 از بافت های 16K پشتیبانی می کرد. برای مقایسه، Unreal Engine 4 حداکثر وضوح 8K را برای بافت ها و Unreal Engine 5 حداکثر وضوح 12K را برای بافت ها پشتیبانی می کند. Rockstar قصد دارد از تمام دستاوردهای جدید خود در زمینه گرافیک موتور RAGE9 و تعدادی مکانیک پیشگامانه برای GTA 6 استفاده کند.
بر اساس اطلاعاتی که ماه گذشته منتشر شد، در GTA 6، تعامل بین بازیکن و NPC ها نه تنها بر هر دو طرف تاثیر می گذارد، بلکه دنیای اطراف آن ها را نیز تغییر می دهد. علاوه بر این، اثرات محیطی مانند فیزیک آب و تأثیر باد بر سرعت و شتاب خودرو در شرایط مختلف تغییر خواهد کرد که به نظر می رسد راک استار به تکنیک بسیار پیشرفته ای در این زمینه دست یافته است.
افراد معتبری مانند Tom Henderson، Tez2 و Jason Schreier به عرضه GTA 6 در اواخر سال 2024 یا نیمه اول سال 2025 اشاره کرده اند. همانطور که می دانید Rockstar در حال توسعه کامل GTA 6 و کار بر روی آن است.