در صنعت بازی، هر روز شایعات و گمانه زنی های سرفصل مختلفی مطرح و منتشر می شود. بدون شک GTA 6 یکی از مورد انتظارترین عناوینی است که طرفداران مدت ها منتظر آن بودند. این بازی که در حال توسعه است در تابستان 2022 رونمایی گسترده ای داشت و پیش از آن جزئیاتی از گرافیک موتور و فناوری های فوق پیشرفته طراحی شده برای توسعه آن فاش شده بود.
طبق گزارش های قبلی، موتور گرافیکی GTA 6 به طور مستقیم با Unreal Engine 5 رقابت می کند و از برخی جهات قدرتمندتر است. از سوی دیگر، موتور RAGE 9 Rockstar دارای ویژگی های جدیدی است که آن را از سایر موتورها متمایز می کند، ویژگی های جدیدی که منحصراً برای GTA 6 ابداع شده است.
منبع داخلی مذکور گفت:
اکنون، در پستی برای Rockstar Mag، یکی از افراد داخلی به نام Aleix Venturas اشاره کرد که GTA 6 دارای یک سیستم رندر آب منحصر به فرد (شامل امواج و حرکت واقعی) مشابه NVIDIA Waterworks خواهد بود. واقع بینانه و با کیفیت است. به نظر می رسد که استفاده یکپارچه و مداوم از فناوری NVIDIA Waterworks بسیار گران است و به همین دلیل است که Rockstar در حال بررسی توسعه فناوری خود است.
طبق توییت های یکی از منابع داخلی معروف Rockstar Games (Rockstar Games)، بازی مورد انتظار GTA 6 از نوعی فناوری فوق پیشرفته آب استفاده خواهد کرد.
یکی از اهداف Rockstar این است که تیمی متشکل از 20 مهندس باتجربه و حرفه ای را در شرکت تابعه خود در سن دیگو، معروف به “گروه فناوری RAGE” گرد هم آورد تا صرفاً بر روی فناوری جدید و پیشرفته برای فیزیک زمین آب در GTA 6 کار کنند. بازی ها امروزه عمدتاً از نوعی سیستم مش به نام Wireframe برای نمایش آب و امواج در بازی های خود استفاده می کنند. نقطه قوت این سیستم راندمان بالای آن از نظر انرژی است که حفظ عملکرد بالا و عملکرد بهینه مالی را ممکن می سازد. با موتور RAGE 9، Rockstar قصد دارد از یک سیستم کاملاً جدید شبیهسازی آب در زمان واقعی استفاده کند. این رویکرد سالهاست که در سینما و برنامههای سه بعدی وجود داشته است، اما ما هرگز مشابه آن را در زمان واقعی ندیدهایم. انویدیا فناوریهای WaveWorks 1.0 و 2.0 را برای حل این مشکل آزمایش کرده است، اما رویکرد آنها سازنده نیست و به انرژی و منابع زیادی نیاز دارد.
علاوه بر این، طبق گزارش ها، Rockstar قصد دارد مستقیماً با Unreal Engine 5 با RAGE9 رقابت کند. به گفته منبع، RAGE در سال 2018 از 16K بافت پشتیبانی می کرد. برای مقایسه، Unreal Engine 4 تا وضوح 8K را برای بافت ها و Unreal Engine 5 از وضوح 12K برای بافت ها پشتیبانی می کند. Rockstar Games قصد دارد از تمام دستاوردهای جدید خود در زمینه گرافیک موتور RAGE9 و تعدادی مکانیک پیشگامانه برای GTA 6 استفاده کند.
از این خبر می توان برداشت های زیادی کرد; یکی از بزرگترین موارد این است که GTA 6 احتمالاً شامل فعالیتهای آبی و ساحلی مختلفی میشود و به همین دلیل Rockstar میخواهد منابع و بودجه زیادی را صرف فناوریهای مرتبط کند.
فردی به نام Matheusvictorbr برای اولین بار به توسعه باورنکردنی تعامل بازیکن با NPCها دست زد. گفته می شود که تعامل بین بازیکن و NPC ها نه تنها بر هر دو طرف تاثیر می گذارد، بلکه دنیای اطراف آنها را نیز تغییر می دهد. علاوه بر این، این منبع به اثرات زیست محیطی از جمله فیزیک آب و تأثیر باد بر سرعت و شتاب خودرو اشاره کرده است که به نظر می رسد راک استار به تکنیک بسیار پیشرفته ای پیرامون این موضوع دست یافته است.
تحریریه ICTNN شبکه خبری