چندی پیش، Rockstar با رونمایی از GTA 6 به لطف یک تریلر چشمگیر و فریبنده، رکوردها را شکست. یکی از عوامل جذاب این تریلر این بود که به نظر می رسد Rockstar از فناوری ردیابی پرتو استفاده زیادی کرده است.

کارشناسان فناوری در Digital Foundry نمونه هایی از نور ردیابی پرتو و بازتاب در GTA 6 را به اشتراک گذاشته اند که ثابت می کند پشتیبانی از این فناوری نقش مهمی در بهبود تجربه بصری دارد.
تریلر GTA 6 انعکاس نور را در چندین موقعیت نشان می دهد. در طول تعقیب و گریز اتومبیل، آینه جانبی ظاهراً از بازتاب نور یا ردیابی اشعه نیز استفاده می کند، که بیشتر نشان می دهد که فناوری مذکور نقش مهمی در GTA 6 ایفا خواهد کرد.
با این حال، به نظر میرسد که در اولین تریلر GTA 6 هیچ ردیابی پرتوی برای سایهها وجود ندارد. Shadow Raytracing همچنان میتواند بخشی از پورت PC باشد، به شرط اینکه تیم توسعهدهنده سختافزار بهتری برای کار با آن داشته باشد.
آخرین نسخه GTA 5 شامل ویژگیهای ray tracing برای PS5 و Xbox Series X است. بنابراین، Rockstar Games قبلاً با این فناوری کار کرده است.
GTA 6 در سال 2025 منتشر می شود و اولین نسخه AAA Rockstar از سال 2018 خواهد بود. با تجربیات قبلی و پیش بینی های رکوردشکنی، امیدها برای این توسعه دهنده برای ایجاد ترکیبی استثنایی از این فناوری ها در GTA 6 بسیار زیاد است. همانطور که به نظر می رسد بازی از آن استفاده می کند. تا آخرین افت قدرت در کنسولهای نسل بعدی، انتظار میرود که بازی در زمان انتشار با سرعت 30 فریم بر ثانیه قفل شود. با این حال، اگر این فناوریها بتوانند یک تجربه واقعاً نسل بعدی ایجاد کنند، فکر میکنیم ارزشش را دارد.
