بیش از 10 سال از انتشار StarCraft 2 می گذرد و مدتی است که شایعاتی در مورد نسخه جدید این سری به گوش می رسد. Jason Schreier، یکی از کارشناسان داخلی صنعت بازی های ویدیویی، اطلاعاتی در مورد توسعه آن ارائه کرد.
شرایر اخیراً در پادکست IGN Unlocked ظاهر شد تا درباره کتاب جدید خود صحبت کند. این کتاب منحصراً تاریخچه بلیزارد از زمان ایجاد آن توسط مایک مورهایم، خرید آن توسط Activision و کاهش تدریجی آن در چند سال گذشته را پوشش می دهد.
به گفته شرایر، نسخه جدید سری StarCraft یک اسپین آف از سبک تیراندازی اول شخص است. این بازی در حال حاضر در مراحل اولیه ساخت قرار دارد و تیم سازنده آن توسط Dan Hay کارگردان و تهیه کننده FarCry 3، FarCry 5 و F.3.AR هدایت می شود. شرایر گفت که پس از لغو پروژه بقای Odyssey و کاهش گسترده کارکنان در مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد، بقیه اعضای آن تیم شروع به کار بر روی پروژه تیراندازی StarCraft کردند.
بلیزارد در گذشته چندین بار تلاش کرده است تا یک نسخه تیراندازی از سری StarCraft ایجاد کند. اولین تلاش آنها StarCraft: Ghost بدبخت بود که در سال 2002 معرفی شد. بلیزارد در نهایت توسعه آن را یک دهه پس از معرفی رسمی آن لغو کرد. پروژه آرس همچنین قرار بود از سری بازی های میدان جنگ دنیای StarCraft الهام گرفته شود که در سال 2019 لغو شد.
مایکروسافت و بلیزارد اخیراً در جریان نمایشگاه بازی توکیو اعلام کردند که دو بازی StarCraft Remastered و StarCraft 2 در ماه نوامبر به Game Pass عرضه خواهند شد.