Johan Pilestedt، کارگردان استودیو Helldivers 2 و Arrowhead، از سختی Elden Ring: Shadow of the Erdtree در شبکه اجتماعی X دفاع کرد.
آقای پیلستد که در ابتدا نظری را درباره طراحی رئیس Elden Ring: Shadow of the Erdtree بازنشر کرد، گفت که طراحی خوب بازی باید بیش از هر چیز دیگری احساسات مخاطب را هدف قرار دهد. یکی در پاسخ به این نظر گفت:
مشکل این فلسفه طراحی این است که جامعه مخاطب خاصی را هدف قرار می دهد. Dark Souls 1 را بازی کردم و بعد از شکست دادن چند باس متوجه شدم که از آن لذت نمی برم. به همین دلیل بازی را متوقف کردم.
پیلستد در پاسخ نوشت:
اثری که هدفش همه باشد برای هیچکس نیست. جامعه باید همیشه مخاطب خاص باشد.
سختی بسته الحاقی Shadow of the Erdtree از Elden Ring موضوع داغ این روزها بوده است. برخی از بازیکنان سختی روسای آن را ناعادلانه و آزاردهنده می دانند. به همین دلیل، بررسی های Steam برای این افزونه متوسط است.
Elden Ring: Shadow of the Erdtree هم اکنون بر روی کنسول های نسل هشتم و نهم و رایانه های شخصی در دسترس است.