شهروندان اروپایی کمپینی را برای جلوگیری از نابودی بازی های قدیمی توسط ناشران راه اندازی کرده اند.
صنعت بازی های ویدیویی در حال حاضر با اخراج های گسترده و تعطیلی استودیوهای مختلف در شرایط سختی قرار دارد. حتی پلی استیشن و ایکس باکس نیز به عنوان غول های بازی تحت تاثیر این وضعیت قرار گرفته اند، اما از سوی دیگر، طرفداران نگران از بین رفتن بازی های قدیمی هستند.
شهروندان اروپایی کمپینی را برای جلوگیری از نابودی بازی های ویدیویی توسط ناشران راه اندازی کرده اند. وقتی ناشران از بازیها حمایت نمیکنند، شهروندان خواستار حمایت طولانیمدت هستند.
این کمپین اکنون به 60000 امضا نزدیک شده است، اما برای رسیدن به این نقطه عطف به حداقل یک میلیون امضا دیگر نیاز دارد. برای امضای این طومار تا 31 جولای 2025 فرصت دارید. جدای از این، انتظار می رود که این کمپین حداقل هفت کشور را درگیر کند. این حداقل آستانه تعیین شده است تا شهروندان بتوانند تفاوت ایجاد کنند. این کمپین به دلیل عادت رایج ناشران مبنی بر توقف پشتیبانی از بازی های قدیمی ایجاد شد.
در واقع، این کمپین استدلال می کند که ناشران باید پس از پایان پشتیبانی، بازی های خود را در حالت فعال بفروشند. این در حالی است که ناشران اغلب از بازی هایی که در شرایط بد فروخته می شوند سود می برند. این کمپین همچنین بیان میکند که بازیها پس از پایان پشتیبانی نباید به ارتباط با ناشران نیاز داشته باشند، و زمانی که یک بازی همچنان پشتیبانی میشود، شیوههای تجاری نباید تداخل داشته باشند.
هدف شهروندان اروپایی جلوگیری از غیرفعال کردن بازیها توسط ناشران است. به عبارت دیگر، این تضمین می کند که عناوین کلاسیک پس از پایان پشتیبانی به طور کامل قابل پخش خواهند بود که به نفع مصرف کنندگان خواهد بود.
این اقدام مهمی از سوی شهروندان اروپایی است. کمپین ایجاد شده در نهایت به نفع بازیکنان خواهد بود و بازیکنان بیشتری باید به آنها کمک کنند و به این کمپین بپیوندند. چنین کمپین هایی در گذشته ایجاد شده اند و طرفداران به صراحت گفته اند که می خواهند بازی ها را برای مدت طولانی حفظ کنند.