The Witcher 3 یک بازی جهان باز فوق العاده است، اما نقاط مورد علاقه آن که با علامت سوال روی نقشه ظاهر می شوند، چندان جذاب نیستند. چیزی که The Witcher 4 می تواند از آن بیاموزد.
عنوان The Witcher 3: Wild Hunt یکی از بهترین بازی های تاریخ به حساب می آید. بسیاری از جامعه بازیها روایت جذاب و مراحل فرعی بازی را تحسین میکنند با این حال، بازی The Witcher 3 نقاط ضعفی نیز دارد. نقشه جهان آزاد با وسعت افسارگسیخته آن یکی از موارد منفی محسوب می شود.
دنیای بازی The Witcher 3 پر از نکات جالب است. برخی از آنها به گنجینه های پنهان و برخی به لانه های هیولا منتهی می شوند، در حالی که برخی از آنها حتی داستان های جدیدی را شروع می کنند. اما تعدادی از بازیکنان اظهار نظر کرده اند که از نظر آنها، نقاط مورد علاقه بازی چندان جذاب نیست. حداقل این جاذبه شامل همه آنها نمی شود. در The Witcher 4 که شروع حماسه جدید Witcher خواهد بود، باید این موضوع را در نظر گرفت.
فیلیپ وبر که در زمان توسعه The Witcher 3 یک طراح صحنه بیتجربه بود، در یک برنامه زنده که توسط CD Projekt Red میزبانی میشد برای جشن بیستمین سالگرد خود ظاهر شد. حوالی ساعت 8:30 این برنامه، وبر فاش میکند که او یکی از مسئولین بحث در مورد علامت سوال نقشه ویچر 3 بوده است. و او گفت که بسیاری از مقالاتی که منتشر کرده است “مزخرف” از انبارهای قاچاقچی است. او سپس ادامه داد که علامت گذاری این محموله های غارت اشتباه است، زیرا نقشه را بیش از حد به هم ریخته می کند.
ظاهرا این چیزی است که بسیاری از بازیکنان با آن موافق هستند. در حالی که هیچ شکی در زیبایی منحصر به فرد محیط های بازی وجود ندارد، مسیریابی و کاوش به ویژه زمانی که مخاطب ماموریتی را دنبال نمی کند، از بین می رود. بخشی از دلیل آن این است که نقاط مورد علاقه در دنیای این بازی به اندازه بهترین صحنه های The Witcher 3 جذاب نیست. قرار نیست آنها باشند. اگر هر مکان کشف نشده در بازی دارای محتوای یک مرحله معمولی بود که هیچ رایانه شخصی یا حافظه کنسولی نمی توانست آن را در خود جای دهد.
مکانیک نقشه بهبود یافته برای The Witcher 4
شاید راه حل برای بهبود نقشه The Witcher و جهان باز ترکیبی از کاهش ابعاد و کنترل کیفیت باشد. به جای گنجاندن چندین نقطه مورد علاقه با طرحهای ساده مانند محمولههای قاچاقچی یا لانههای هیولا، شاید بهتر باشد که فقط یک مورد با موارد اکتشافی بیشتر و یک خط داستانی پیشرو داشته باشد. نمونه بارز این برج مراقبت Vikk از بسته الحاقی Hearts of Stone است که شامل یک صحنه کمیک گنج یابی به نام «نیروی هوایی سلطنتی» بود.
این بدان معنا نیست که افت تصادفی لوت باید به طور کامل از بازی حذف شود. در طول نمایش زنده بیستمین سالگرد تاسیس این شرکت، مشخص شد که این اکسپدیشن ها هرگز قرار نبوده روی نقشه علامت گذاری شوند. در عوض، توسعهدهنده قصد داشت مرغهای دریایی را در اطراف محموله به عنوان پاداشی برای بازیکنان کنجکاو برای کاوش در منطقه پرواز دهد، و این ایده بسیار بهتر از آنچه در بازی پیادهسازی شده است به نظر میرسد.
علاوه بر این، این ایده ناوبری نقشه را متنوع تر و برای بازیکنان خسته کننده تر می کند. این مشکل بسته الحاقی Skellige بازی را نیز تحت تأثیر قرار داد، زیرا بسیاری از نقاط مورد علاقه آن در آب های عمیق قرار داشتند. مکانهای Harbor Fast Travel در بازی تا حدودی کمک میکنند، اما طبیعت طاقتفرسا پارو زدن تا وسط دریا را از بین نمیبرند. شاید اضافه کردن گزینه سفر سریعتر با قایق کمک کند. از طرف دیگر CD Project می تواند به راحتی تمام نقاط مورد علاقه جانبی و دور را در محدوده آبی حذف کند.
The Witcher 4 می تواند بازیکنان را با جنبه جدیدی از دنیای The Witcher 4 آشنا کند. امیدواریم در این صورت نقشه بهینه تری با مکانیزم اکتشاف جذاب تری ارائه دهد. گنجاندن این عناصر مطمئناً The Witcher 4 را یک پله بالاتر از نسخه قبلی خود قرار می دهد.
بازی جدیدی از سری Witcher در حال ساخت است.