Metal Gear Rising: Revengeance ممکن است بخشی از سری اصلی Metal Gear Solid نباشد و ممکن است توسط Kojima Productions توسعه نیافته باشد، اما جایگاه ویژه ای در قلب طرفداران متال گیر یا کسانی که آن را تجربه کرده اند دارد. بازی محبوب هک اند اسلش پلاتینیوم گیمز چندی پیش دهمین سالگرد خود را جشن گرفت و در حالی که مشخص نیست شاهد بازگشت آن به هر شکلی در کانون توجه باشیم یا خیر، ما ۱۰ دلیل برای شگفتانگیز بودن این بازی تصمیم گرفتهایم. قرار دادن
شاد و خنده دار
اغراق در فرنچایز Metal Gear عدالت را رعایت نمی کند. Metal Gear Rising: Revengeance نیز از این قاعده مستثنی نیست و به منحصر به فرد بودن و دیوانگی خود می بالد. در این بازی هدف سازندگان مضحک و عجیب بودن است و این بازی سعی کرده از دیگر آثار فرنچایز متال گیر متمایز باشد. از داستان و شخصیتها گرفته تا دیالوگها و اکشنهای درخشان، Metal Gear Rising سبک و لحنی دارد که در هیچ جای دیگری ندیدهایم. این بازی پوچ بودن خود را به شیوه ای بسیار منحصر به فرد فریاد می زند.
دعواهای بزرگ
جای تعجب نیست که بگوییم مبارزات Metal Gear Rising نقطه برجسته اصلی آن بود. زیرا در تمامی بازی های پلاتینیوم گیمز، نبردها و اکشن های بازی هستند که در مرکز توجه قرار می گیرند. این استودیو به درجه ای از تسلط در طراحی سیستم های اکشن دست یافته است که در صنعت بازی های ویدیویی نادر است. با این حال، حتی در مقایسه با دیگر آثار فوقالعاده PlatinumGames، میتوان گفت که Metal Gear Rising در رتبه دوم قرار ندارد. هر سکانس اکشن در بازی نمونه ای از مکانیک بی عیب و نقص آن است. همه اینها برای ارائه یکی از رضایت بخش ترین سیستم های رزمی در تاریخ بازی های اکشن جمع می شوند.
گول زدن، طفره رفتن
مکانیک Parry در بازیهای اکشن همیشه در میان طرفداران این سبک محبوب بوده است (حداقل در صورت استفاده صحیح). به سختی می توان عنوانی را پیدا کرد که مکانیک پاری را بهتر از Metal Gear Rising پیاده سازی کند. چیزی که باعث می شود سیستم پاری در این بازی یک سر و گردن بالاتر از سایر بازی ها باشد، رضایتی است که از پاری دریافت می کنید. این تا حدودی به دلیل چالش فرار در این بازی است. اما وقتی به آن دست پیدا کنید، هیچ چیز سرگرم کننده تر از تبدیل حملات دشمن به خود نیست.
حالت تیغه
یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد Metal Gear Rising که آن را از همتایان خود متمایز می کند، حالت Blade Mode است. حتی مدت ها قبل از انتشار آن به عنوان یکی از جذابیت های اصلی بازی تبلیغ می شد. اگرچه طرفداران در ابتدا نگرانی هایی در مورد این سیستم و نحوه پیاده سازی آن در گیم پلی داشتند، اما PlatinumGames موفق شد آن را از بین ببرد. این سیستم به بازیکنان اجازه می دهد تا زمان را کاهش دهند و با شلیک های سریع به دشمنان حمله کنند. شما می توانید جهت هر ضربه را بسیار دقیق کنترل کنید و پس از بازگشت آب و هوا به حالت عادی، دشمنان را تماشا کنید.
بتل باس می جنگد
Metal Gear به عنوان یک فرنچایز و PlatinumGames به عنوان یک توسعه دهنده سابقه طولانی در باس فایت های به یاد ماندنی دارند. بنابراین جای تعجب نیست که یک بازی Metal Gear که توسط PlatinumGames ساخته شده است شامل چنین مبارزاتی باشد. البته با توجه به ماهیت بازی، باس فایت ها در Revengeance با دیگر باس فایت های سری متال گیر تفاوت زیادی دارند، اما همچنان شاهد تعدادی از بهترین باس های تاریخ این سری هستیم. حماسی، پر انرژی، چالش برانگیز و از نظر مکانیکی منطقی. این باس ها همه چیز دارند تا به نکات برجسته ماندگار تجربه تبدیل شوند.
شخصیت های بزرگ
Metal Gear Rising ممکن است توسط کوجیما نوشته نشده باشد، اما این بازی دارای شخصیت های گسترده ای خواهد بود. افرادی مانند Jetstream Sam و Sundowner در هر صحنه ای که حضور داشتند می درخشیدند و به شما نشان می دادند که چگونه بزرگترین و بهترین شخصیت های بازی در ذهن شما نقش می بندند. البته دو شخصیت در این بازی وجود دارند که شایسته تقدیر ویژه هستند.
سناتور آرمسترانگ
به راحتی می توان فراموش کرد که از نظر طول، آنتاگونیست اصلی بازی، سناتور آرمسترانگ، نقش چندانی در جریان Metal Gear Rising بازی نمی کند. با این حال، شکی نیست که این شخصیت در این مدت کوتاه بازیکن را نشانه می گیرد و ما با یکی از بهترین شرورهای بازی های ویدیویی دهه اخیر روبرو هستیم. اساساً باید گفت که تهدید سناتور آرمسترانگ تهدیدی جدی برای رایدن است و باس فایت نهایی بازی با او سند این ادعاست. از نظر داستان سرایی، او ممکن است ماندگارترین شخصیت بازی باشد و برخی از بهترین میم های اینترنتی سال های اخیر نیز متعلق به او هستند.
مهاجم
سفر Raiden در فرانچایز Metal Gear بدون شک جذاب است. او کار خود را در Metal Gear Solid 2 به عنوان یک کودک ضعیف شروع کرد، اما در Metal Gear Solid 4 شاهد بازگشت Raiden به عنوان یک سایبورگ قدرتمند و غم انگیز بودیم. Metal Gear Rising نیز او را به یک قهرمان اکشن بزرگ تبدیل کرد. باید قبول کرد که Raiden هیچ ربطی به Solid Snake ندارد، اما در هر صورت با شخصیتی دلسوز روبرو هستیم که به اندازه کافی بازیکن را درگیر خود می کند.
موسیقی متن عالی
“Thriller” بهترین کلمه برای توصیف موسیقی متن Metal Gear Rising است. موسیقی متن به خوبی با لحن بازی مطابقت دارد و به نظر پرانرژی و نشاط آور است. خود بازی با توجه به شرایط فوق اکشن و خشونت بسیار عجیب است. هیچ چیز این جنبه های حال و هوای بازی را بهتر از موسیقی متن بازی نشان نمی دهد. موسیقی متن Metal Gear Rising شما را پر از آدرنالین می کند و آهنگ های عالی را یکی پس از دیگری ارائه می دهد.
بسته های اضافی
حتی اگر فقط محتوای اصلی Metal Gear Rising: Revengeance را تجربه کنید، با یک بازی اکشن عالی روبرو خواهید بود. با این حال، اگر به دنبال محتوای بیشتر پس از بازی هستید، امکانات اضافی با کیفیت بسیار زیادی برای این بازی در دسترس است. PlatinumGames پس از انتشار چندین بسته الحاقی برای بازی منتشر کرد که مقدار قابل توجهی از زمان بازی است. روی بسته ها قطعا ارزش وقت و هزینه شما را دارد.