سونی در گزارشی اشاره کرد که پلی استیشن از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برای سرعت بخشیدن به توسعه بازی های خود استفاده خواهد کرد.
در صفحه 16 گزارش، سونی ادعا میکند که بهبود فناوریها میتواند به تولیدکنندگان کمک کند تا ارزش ویژگیهای فکری خود را به شیوهای کارآمد و با کیفیت بالا به حداکثر برسانند، از جمله از طریق سنجش و ضبط و همچنین پردازش سه بعدی، هوش مصنوعی و یادگیری ماشین. این فناوری ها با سرعت بخشیدن به روند توسعه و هزینه کمتر، به ارائه بازی ها به طیف وسیع تری از طرفداران کمک می کند.
این گزارش نشان می دهد که پلی استیشن از یادگیری ماشینی در تولید Marvel's Spider-Man 2 با استفاده از نرم افزار تشخیص صدا به زبان های خاصی استفاده کرده است. این فرآیند به شرکت اجازه میدهد تا بهطور خودکار زیرنویسها را با خطوط هر شخصیت همگامسازی کند تا فرآیند زیرنویسنویسی را بهطور قابل توجهی کوتاه کند.
سونی همچنین اشاره کرد که در حال ساخت استودیوی ضبط حجمی خود است که داده های سه بعدی را از افراد و مکان ها برای ارائه تصاویر با کیفیت بالا تولید می کند.
سونی می گوید:
در آینده، ما قصد داریم از داراییهای سه بعدی با کیفیت بالا، از جمله دادههای حرکتی استودیو ما، که توسط هر یک از شرکتهای گروه به صورت متقابل جمعآوری شده است، استفاده کنیم و فروشهای خارجی احتمالی را بررسی کنیم.
در پردازش همزمان سه بعدی، ما در حال ادامه فعالیت های اکتشافی با Epic Games هستیم که بر روی موتور Unreal که به عنوان موتور فیزیک برای نسل CG این بازی توسعه داده شده است، استفاده می کنیم یک بازی در همان دنیا تولید کرد و یک فیلم کوتاه مبتنی بر CG با استفاده از Unreal Engine منتشر کرد.
هوش مصنوعی و یادگیری ماشین یکی از موضوعات داغ صنعت بازی در سال های اخیر از جمله سرقت ادبی، خلاقیت و دلایل تعدیل کار بوده است و با توجه به افزایش امکانات پلی استیشن، مطمئنا این بحث ها ادامه خواهد داشت.