طراح و نویسنده اصلی Bethesda از بازی Starfield به عنوان یکی از سه محصول شاخص این استودیو یاد کرده و معتقد است که این عنوان «مخاطبان خودش را جذب می کند».
در مصاحبه ای با GamesRadar، Emil Pagliarulo، طراح و نویسنده و ویرایشگر اصلی Bethesda اعتراف کرد که عنوان علمی تخیلی بلندپروازانه، از نظر طراحی، «در کنار عناوینی مانند Fallout و Elder Scrolls، محبوبیت و ویژگی های خاص خود را دارد. قرار می گیرد».
بدون شک، از نظر برخی از طرفداران، Starfield به دلیل برخی تغییراتی که در فرمول محبوب Bethesda ایجاد می کند، به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است، اما ظاهرا یکی از توسعه دهندگان فکر می کند که این بازی همان چیزی است که استودیو معروف است. وی در این باره گفت:
درست است که استارفیلد دنیایی منحصر به فرد را به مخاطب ارائه می دهد و این ممکن است به مذاق همه خوش نیاید، اما اینکه ما توانستیم یک لایسنس جدید از ابتدا ایجاد کنیم و آن را به عنوان یک تجربه منحصر به فرد ارائه کنیم، شگفت انگیز است. نمی خواهم بگویم Starfield بهتر یا بدتر از عناوین دیگر است، اما همان ترکیب عجیب و دوست داشتنی Bethesda است: ترکیبی از رئالیسم، اکشن و نقش آفرینی.
البته او اعتراف کرد که استارفیلد «کمی با دیگر عناوین RPG Bethesda متفاوت است». به عنوان مثال، تغییر سبک از ایجاد دنیایی پر از جزئیات مانند Skyrim به دنیایی که توسط اتفاق و اتفاق ایجاد شده است، یکی از بزرگترین این تغییرات است. اما او همچنان معتقد است که این تفاوت طرفداران را به سمت این عنوان جذب کرد. او معتقد است که «استارفیلد مخاطبان خودش را جذب می کند».
صرف سالهای طولانی برای خلق یک اثر جدید، زمانی که انتظارات طرفداران برای The Elder Scrolls 6 بر دوش استودیو سنگینی میکرد، ریسک بزرگی بود، اما به گفته طراح اصلی استودیو، این ریسکپذیری در نهایت به Bethesda اجازه داده است که سه بازی متفاوت داشته باشد. بازی ها و ستون های محکم برای ساختن. وی در ادامه افزود:
Bethesda زمانی به عنوان کارخانه Elder Scrolls شناخته می شد و سپس Fallout به عناوین ما اضافه شد. اکنون با عرضه استارفیلد، سه بازی مهم و شاخص داریم.
علاوه بر این، Emil Pagliarolo با اشاره به صحبت های تاد هاوارد (تاد هاوارد) در مورد برنامه Bethesda در گسترش سالانه و مستمر Starfield، احساس کرد که بازی در ابتدای راه است. وی همچنین در پایان این مصاحبه گفت: استارفیلد از بسیاری جهات یکی از بهترین بازی هایی است که بتسدا ساخته است.