نظرسنجی اخیر از 3000 بازیساز نشان داد که 30 درصد در حال حاضر برای بازیهای ویدیویی به هوش مصنوعی مولد متکی هستند.

از آنجایی که هوش مصنوعی نفوذ پیدا کرده است، به موضوعی بحث برانگیز تبدیل شده است. بسیاری از توسعه دهندگان، صداپیشگان و طراحان نگران بودند که هوش مصنوعی کار آنها را به دست بگیرد.
تصور می شد که توسعه دهندگان تمایلی به پیاده سازی این فناوری در بازی ها ندارند، اما یک نظرسنجی جدید نشان می دهد که بیش از 30 درصد از توسعه دهندگان بازی اکنون به هوش مصنوعی مولد متکی هستند.
هوش مصنوعی عمیقاً در تمام بخشهای مختلف فناوری جا افتاده است. با این حال، با روند رو به رشد ساخت بازی های AAA، این فناوری می تواند به بخشی اساسی از توسعه در آینده تبدیل شود.
یک نظرسنجی از 3000 توسعه دهنده بازی توسط سازمان دهندگان کنفرانس توسعه دهندگان بازی نشان داد که درصد زیادی از شرکت کنندگان در حال حاضر از هوش مصنوعی مولد استفاده می کنند. 18 درصد از 3000 نفر گفتند که اصلا از هوش مصنوعی استفاده نمی کنند، اما همکارانشان از هوش مصنوعی استفاده می کنند. 23 درصد می گویند که علاقه ای به این فناوری ندارند و 15 درصد می گویند که علاقه مند به استفاده از آن در آینده هستند.
بنابراین، تقریباً 50٪ از شرکت کنندگان با هوش مصنوعی مولد برای توسعه بازی مخالف نیستند، که جهت صنعت را برجسته می کند. برخی از استودیوها شروع به استفاده از هوش مصنوعی برای مواردی مانند نوشتن، برنامه نویسی و غیره کرده اند.
از سوی دیگر، استیم سیاست هوش مصنوعی خود را بازگردانده و اکنون به بازیهایی که از این فناوری در پلتفرم مذکور استفاده میکنند، اجازه میدهد به شرطی که تیمها از قبل از این نوع محتوا (در حال حاضر) به Valve اطلاع دهند. این نشان می دهد که هوش مصنوعی با سرعتی بی سابقه در حال توسعه است.
هوش مصنوعی علیرغم مزایایی که دارد همچنان در صنعت بازی های ویدیویی جنجال به پا می کند. با 2700 اخراج کارکنان در سال جاری، افزایش استفاده از فناوری برای مشاغل خاصی مانند صداپیشگان تهدیدی محسوب می شود.
بازی های اخیر مانند The Finals نیز از خطوط صوتی تولید شده توسط هوش مصنوعی استفاده می کنند. علاوه بر این، Square Enix قصد خود را برای آزمایش این فناوری به منظور توسعه بازی در آینده اعلام کرد. این موارد باعث ایجاد تردید و تردید از سوی متخصصان صنعت بازی شده است و بسیاری بر این باورند که مشاغل آنها توسط این فناوری تهدید می شود.
اگر این نظرسنجی چیزی را ثابت کند، این واقعیت است که هوش مصنوعی به ناچار صنعت بازی های ویدیویی را در دست خواهد گرفت. اینکه چه زمانی این اتفاق می افتد هنوز مورد بحث است، اما سال 2024 می تواند شروع تاثیر بیشتر هوش مصنوعی بر بازی باشد.
داگ کاکل، صداپیشه شخصیت گرالت در سری بازیهای The Witcher، در مصاحبه اخیر خود، شبیهسازی صدا با هوش مصنوعی را پرواز توصیف کرد.

