استیو سینکلر، مدیر اجرایی Digital Extremes، معتقد است که ناشران باید به پروژه های خدمات محور اعتقاد داشته باشند، حتی اگر در زمان راه اندازی با مشکلاتی مواجه شوند.
سینکلر در مصاحبهای با VGC Media از تمایل شرکتهای بزرگ برای کنار گذاشتن سریع عناوین سرویسمحور خود پس از خطاها و مشکلات زمان راهاندازی ابراز تاسف کرد.
وی در این باره می گوید:
آنها (ناشران بزرگ) اغلب فکر می کنند که بازی های مبتنی بر سرویس در زمان راه اندازی موفق یا شکست خواهند خورد. اما اینطور نیست. آنها یک مسیر مالی به سمت ثبات دارند و هرگز به آنجا نمی رسند. این بازی منتشر شد، مورد استقبال قرار نگرفت و رها شد.
شرم آور است که شما سال های زیادی از عمر خود را صرف سیستم های تکراری، ساخت فناوری یا ایجاد یک انجمن می کنید و به دلیل هزینه های عملیاتی بالا، وقتی می بینید که فروش کافی نیست، وحشت می کنید و بازی را رها می کنید.
ما آن را با بازیهای سرویسمحور بزرگی دیدیم که پتانسیل زیادی داشتند و فکر میکنم ناشران خیلی زود دست از کار کشیدند.
در سال های اخیر، سرورهای بازی محور خدمات مانند Knockout City، Crossfire X، Babylon's Fall و Anthem به سرعت خاموش شده اند. از سوی دیگر، بازی سرویسمحور Warframe که توسط Digital Extreme ساخته شده است، یکی از داستانهای موفقیتآمیز در این زمینه است که از زمان انتشار آن در سال ۲۰۱۳ به کار خود ادامه میدهد.
بیش از یک دهه پس از انتشار Warframe، این بازی همچنان بهروزرسانیها و محتوای جدید را دریافت میکند. آپدیت اصلی بعدی آن، Warframe 1999، در زمستان امسال منتشر خواهد شد.