هیدتاکا میازاکی، بازیساز معروف ژاپنی که به دلیل کار بر روی بازیهای شبیه به سولز مانند Dark Souls و Demon's Souls شناخته شده است، دلیل برتری Bloodborne را فاش کرده است.
اگرچه اکثر بازی های میازاکی از نظر تجاری موفق بوده اند، اما او معتقد است که بازی های اخیر مانند Bloodborne نسبت به عناوین قدیمی برتری دارند و این مزیت ناشی از تجربه به دست آمده از ساخت بازی های قبلی است.
میازاکی در مصاحبه اخیر خود گفت که برنامه هایی برای Dark Souls و Demon's Souls در سر دارد، اما تا Bloodborne قادر به اجرای آنها نبود.
یکی از موضوعاتی که به گفته میازاکی مورد بحث قرار گرفت، مربوط به تنظیمات زره است که در Demon's Souls یک عدد ثابت داشت و زمانی که کاراکتر خود را لول می کردید و با دشمنان قوی تری روبرو می شدید، برای شما مشکل ایجاد می کرد.
این مشکل در Demon's Souls به جایی رسید که بازیکنان به این نتیجه رسیدند که داشتن زره تفاوت چندانی با مبارزه برهنه ندارد!
مشکل زره در دارک سولز تا حدودی برطرف شد و سازندگان مکانیزم ارتقای آن را ساختند، اما باز هم به دلیل محدودیت منابع، چندان کاربردی نبود.
بالاخره مشکل دفاع و زره در Bloodborne برطرف شد. در این بازی، پارامترهای زره همیشه به صورت درصد محاسبه می شد و با ارتقای شخصیت برای حفظ تعادل، درصدها افزایش می یافت.
بازی Bloodborne پس از عرضه بر روی پلی استیشن 4 بسیار محبوب شد و فروش بالایی را به ثبت رساند. سال هاست که طرفداران مایل به انتشار این بازی برروی رایانه های شخصی و پلی استیشن 5 هستند اما تا به حال هیچ خبری مبنی بر ریمستر یا بازسازی بازی منتشر نشده است.
به نظر شما بهترین بازی Soulslike چیست؟ چرا این نوع بازی ها با وجود سختی بالا محبوب هستند؟