Strauss Zelnick، مدیرعامل Take-Two Interactive، معتقد است که تصاحب Activision توسط مایکروسافت یک معامله بزرگ برای صنعت بازی خواهد بود.

شرکت Take Two Interactive دیروز گزارش مالی خود را برای سه ماهه آخر ارائه کرد. این شرکت در گزارش خود اشاره کرد که توسعه بازی بعدی GTA به خوبی در حال پیشرفت است. این شرکت همچنین اطلاعات و نتایج بازی های ورزشی خود مانند NBA 2K را ارائه کرد و اشاره کرد که سال مالی 2024-2025 می تواند سال قدرتمندی برای آنها باشد.
بر اساس گزارش رسانه ای IGN، طی این گزارش مالی، مدیر عامل Tik To برخی از نظرات قبلی خود را در مورد خرید Activision Blizzard توسط مایکروسافت که توسط رگولاتور بریتانیا مسدود شده بود، تکرار کرد.
Strauss-Zelnick با اشاره به اینکه Tik To به صراحت از معامله Activision-Xbox حمایت می کند، گفت:
من فکر می کنم این معامله به همان اندازه که برای ایکس باکس خوب است، برای صنعت بازی نیز مفید خواهد بود.
او همچنین درباره Xbox Cloud Gaming و بازیهای ابری صحبت کرد که نگرانی اصلی تنظیمکنندههای بریتانیا در مورد خرید ناشر Call of Duty توسط مایکروسافت بوده است. مدیر عامل Tick Game Pass و بازی های ابری را به عنوان یک مکانیسم توزیع به جای یک مدل تجاری جداگانه توصیف می کند. موقعیت آن مشابه موضع اتحادیه اروپا است که اخیراً تصاحب Activision توسط مایکروسافت را تأیید کرد. به گفته وی، فضای ابری تنها بخش کوچکی از اکوسیستم بازی بزرگتر است که مایکروسافت در آن بازیکن غالب نیست.
من فکر می کنم مهم است که هرگز یک فناوری توزیع را با یک مدل تجاری اشتباه نگیریم. من می خواهم باور کنم که پخش عناوین ما به طور گسترده بازار را گسترش می دهد، اما مطمئن نیستم که دلیلی برای این باور وجود داشته باشد.
تیک تو در سال های اخیر به طور فزاینده ای مدل اکتیویژن بلیزارد را بازتاب داده است و Grand Theft Auto Online یکی از محبوب ترین بازی های آنلاین در جهان باقی مانده است. این شرکت همچنین از زمان خرید Zynga که سهم بزرگی از بازیهای اجتماعی و غیررسمی آنلاین را با عناوینی مانند FarmVille دارد، از قابلیتهای بازی موبایل قوی برخوردار است.
ظاهراً تیک تو معامله مایکروسافت و اکتیویژن را راهی برای گسترش ایکس باکس و در نتیجه رقابت بیشتر بین پلی استیشن و مایکروسافت در فضای کنسول می داند. در حال حاضر، تسلط پلی استیشن به این معنی است که می تواند معاملات بهتری در زمینه محتوا داشته باشد، رقابت برای محتوا کاهش می یابد و در نتیجه قدرت ناشران برای مذاکره با معاملات مطلوب کاهش می یابد. مایکروسافت همچنین میتواند زمین بازی را تا حدودی یکسان کند، که این تنها یکی از دلایلی است که شرکتهایی مانند Tik To بسیار دوستدار خرید هستند.