ایمیلهای داخلی رد و بدل شده بین مدیران ارشد ایکسباکس و مایکروسافت، افکار آنها را در مورد خرید نشان میدهد.
در سال 2019، مت بوتی، رئیس استودیو ایکسباکس، در ایمیلی از تیم استوارت، مدیر مالی ایکسباکس خواست تا مبلغ قابلتوجهی برای رقابت با سونی برای خرید مشترکین جدید خرج کند. بوتی در ایمیل مذکور گفت:
ما [مایکروسافت] ما در موقعیت منحصر به فردی قرار داریم که می توانیم از سونی پیشی بگیریم.
وی در ادامه توضیح داد: برای اینکه رقبا از نظر محتوایی دست بالا را نداشته باشند باید 2 یا 3 میلیارد در قراردادها و کسب محتوا هزینه کنند.
بوتی در ادامه به ورود شرکت های رقیب مانند گوگل، آمازون و سونی به عرصه خدمات اشتراک پرداخت و خاطرنشان کرد: تنها سونی می تواند با Game Pass رقابت کند.
از نظر بازی، گوگل 3 یا 4 سال تا تشکیل و راه اندازی استودیو فاصله دارد. آمازون توانایی تولید محتوا را ندارد. محتوای بیشتر و توانایی ساخت بازی های جدید مزیت ماست. سونی تنها شرکتی است که می تواند با Game Pass رقابت کند و 10 میلیون مشترک پیش رو داریم.
مایکروسافت در بیانیه مطبوعاتی خود اعلام کرد که این ایمیل قدیمی است و هرگز از استراتژی ذکر شده پیروی نکرده است. دیوید کادی، مدیر بخش روابط عمومی مایکروسافت در بیانیه ای در این باره گفت:
این ایمیل به روندهای صنعت بازی اشاره دارد که ما هرگز آنها را ردیابی نکرده ایم و ربطی به تصاحب Activision ندارد.
نظرت راجع به آن چیست؟