تقریباً هر گیمر حداقل به یکی از عناوین RPG Bethesda علاقه دارد. از Fallout گرفته تا Starfield تا The Elder Scrolls، این شرکت به خاطر خلق بازیهای عالی که ساعتها کاوش و ماجراجویی را برای طرفداران فراهم میکند، شناخته شده است. با این حال، حجم این بازی ها برای برخی می تواند طاقت فرسا باشد. در مصاحبه اخیر، تاد هاوارد توضیح داد که چرا بازی های Bethesda بسیار بزرگ هستند.
در طول سال ها، عناوین Bethesda بیشتر و بیشتر جاه طلبانه و گسترده تر شده اند. در سال 2011، Skyrim معروف منتشر شد، بازیکنان می توانند صدها ساعت خود را در دنیای وسیع آن غوطه ور کنند. یکی از بزرگترین عناوین پسا آخرالزمانی، Fallout 4 توجه سراسر جهان را به خود جلب کرد و به پرفروش ترین عنوان در این فرنچایز تبدیل شد.
پس از سالها توسعه، استودیو گفته شده Starfield را در سال 2023 منتشر کرد که شامل یک جهان وسیع با 1000 سیاره برای کاوش بود.
بسیاری استدلال می کنند که گستردگی بازی ها لزوماً به این معنی نیست که آنها عناوین بهتری هستند. همانطور که تاد هاوارد فکر می کند، ایجاد چنین جهان های عظیم همیشه راه حل نیست:
ما محتوای زیادی را از بازی های خود حذف می کنیم، به همین دلیل است که آنها بسیار بزرگ به نظر می رسند. البته تیم با خلاقیت خود در ساخت بازی ها مشارکت می کند. مطمئناً من تنها کسی نیستم که این را باور می کنم و فکر می کنم به همین دلیل است که آنها خاص هستند.
این یک تلاش تیمی است و به نظر می رسد بتسدا از چنین چیزهایی استقبال می کند. حتی با وجود اینکه بسیاری از محتواها از Fallout 4 حذف شده اند، استودیو از برش محتوا مخالفت نمی کند و اغلب هر چیزی که حذف شده است بعدا اضافه می شود.
شاید استارفیلد فوقالعاده بزرگ بود، اما استودیو برای پر کردن این فضا تلاش کرد. یکی از انتقادات قابل توجه به بازی تکرار لوکیشن ها و دشمنان زیاد و قرار دادن لوت در همان صندوقچه هاست.
انتظار می رود که Elder Scrolls VI و Fallout 5 مهم ترین آثار در فرنچایز مربوطه خود باشند.