مایکروسافت اکنون خرید 69 میلیارد دلاری Activision Blizzard را بر روی بیلبوردهای ایستگاه متروی لندن اعلام کرده است.
بر اساس گزارش جدیدی از تام وارن، سردبیر The Verge، در این اطلاعیه ذکر شده است که پس از ادغام Activision Blizzard با مایکروسافت، فرنچایز Call of Duty برای 150 میلیون بازیکن دیگر در دسترس خواهد بود. یک کد QR در پایین آگهی، گیمرها را راهنمایی می کند تا درباره خرید در وب سایت مایکروسافت اطلاعات بیشتری کسب کنند.
این آخرین تلاش بازاریابی مایکروسافت برای ترویج خرید Activision است که قبلاً چندین آگهی در صفحات روزنامه های بریتانیا پخش کرده است. مایکروسافت همچنین ادعا می کند که اگر این معامله 69 میلیارد دلاری انجام شود، ایکس باکس می تواند بازی Call of Duty را به بیش از 150 میلیون بازیکن دیگر که شامل کاربران Nintendo Switch و 25 میلیون کاربر GeForce Now هستند، بیاورد.
در چند وقت اخیر، مایکروسافت قراردادهای 10 ساله مختلفی را برای ارائه محتوای Xbox و Activision برای پلتفرم های شخص ثالث مختلف امضا کرده است و از ترس و نگرانی در مورد ماهیت ضد رقابتی این خرید جلوگیری می کند.
مایکروسافت قراردادهای 10 ساله با سرویس بازی های ابری Boosteroid و Ubitus دارد. این شرکت همچنین اخیرا قرارداد 10 ساله دیگری را با EE، اپراتور تلفن همراه و ارائه دهنده خدمات، امضا کرده است.
مایکروسافت در تلاش است تا رگولاتورهای بریتانیا (CMA) و ایالات متحده (FTC) را متقاعد کند که بازیهای Activision Blizzard (مخصوصاً سری Call of Duty) را منحصر به سرویس بازیهای ابری خود نخواهد کرد. گزارش نهایی CMA در مورد این خرید تا 6 آوریل ارسال خواهد شد.