اگرچه اخیراً تأکید بر استفاده از هوش مصنوعی در بازی های ویدیویی شده است ، اما مایکروسافت هنوز استفاده از هوش مصنوعی تولیدی را در استودیوهای بازی خود اجباری نکرده است.

Gium Parul ، مدیر عامل شرکت Concepulsion Games Studios ، South Midnight و We Developer ، در مصاحبه ای با وب سایت Game Developer گفت که مایکروسافت استفاده از هوش تولیدی را در استودیوهای ارسال خود تحمیل نکرده است.
گفت
با اطمینان می توانم بگویم که استفاده از هوش مصنوعی اجباری نیست. شما با استودیویی صحبت می کنید که به صورت دستی همه چیز را طراحی می کند. در هویت ما ، طراحی و طراحی هنری نقش اصلی را ایفا می کند. ما یک استودیوی کاملاً هنری هستیم.
وی همچنین افزود که تصمیم به استفاده از هوش مصنوعی در فرآیند تولید یک بازی باید مسئولیت توسعه دهندگان باشد و هر تیم باید در مورد نیازهای خود تصمیم بگیرد.
با توجه به گفتار پاروات ، به نظر می رسد که استودیوی بازی اجباری قصد ندارد در پروژه های آینده خود از هوش مصنوعی استفاده کند و به رویکرد خلاق و خلاقانه خود وفادار خواهد ماند.
وی افزود:
من فکر می کنم در بسیاری موارد ، استفاده از هوش مصنوعی در مرحله پیش تولید می تواند مفید باشد. به عنوان مثال ، از تولید داستانهای اتوماتیک می توان برای سرعت بخشیدن به فرایندهای اولیه برای بررسی سناریوی منطقی و نه لزوماً آنچه در تولید نهایی استفاده می کنیم استفاده شود.
با توجه به نوع بازی هایی که ما تولید می کنیم ، فکر می کنم استودیوی ما یکی از کسانی نیست که بهترین مهمانی را از هوش مصنوعی ترسیم می کند ، و فکر نمی کنم برای مایکروسافت مشکلی ایجاد کند. هویت استودیوی ما بر اساس طراحی دستی و ایجاد احساس اصالت به کار دستی و تلاش انسانی زیادی نیاز دارد.
در همین حال ، مایکروسافت اخیراً از نسخه ی نمایشی فنی جدید برای Quake 2 که با استفاده از Muse Muse ساخته شده است ، رونمایی کرد. به گفته این شرکت ، Muse قادر به تولید تصاویر گرافیکی از بازی ، حرکات کنترلر یا هر دو است.

