کارگردان سری Ori معتقد است که تحمیل سیاست تنوع، برابری و شمول (DEI) در صنعت بازیها رویکردی انحرافی است و خلاقیت و نوآوری را به سخره میگیرد.
تنوع، برابری و سیاست های شمول در حال حاضر به یک موضوع مهم در صنعت بازی های ویدیویی تبدیل شده است. با این حال کارگردان اوری از تحمیل این سیاست در بازی های خود امتناع می ورزد و مدعی است که این یک رویکرد انحرافی است. در واقع، مجبور کردن توسعه دهندگان به گنجاندن DEI در برنامه درسی خود چیزی است که گیمرها به شدت با آن مخالف هستند.
توماس مالر، مدیرعامل Moon Studios و مدیر سری Ori اخیراً در مورد سیاست اجباری DEI در بازی ها صحبت کرده است. وی اعلام کرد استودیو مذکور این سیاست را رعایت نکرده است. مالر این را رویکردی انحرافی میداند و ترجیح میدهد از کار خود کنارهگیری کند تا اینکه شخص دیگری نحوه انجام آن را توضیح دهد. به گفته وی، این رویکرد هنر را به سخره می گیرد و نتیجه خوبی در پی نخواهد داشت.
این سازنده در ادامه افزود که او همیشه رویکردی بسیار انسانی به بازی های خود دارد. او سپس در مورد نوشتن بازیهای Ori صحبت میکند که همگی از یک ارتباط عمیق ناشی میشوند. مالر توضیح داد که وقتی 10 ساله بود، شاهد مرگ پدرش بر اثر سرطان بود و نسخه جنگل کور تجربهای قابل درک است.
تاکنون دو بازی از سری Ori به نام های Ori and the Blind Forest و Ori and the Will of the Wisps منتشر شده است. بازی No Rest For Wicked جدیدترین ساخته استودیوی اتریشی Moon Studios است.