The Verge گزارش می دهد که بر اساس آنچه شنیده می شود، سونی از توسعه دهندگان می خواهد حالت 4K با سرعت 60 فریم در ثانیه را در PS5 Pro و همچنین برخی از افکت های ردیابی اشعه را ارائه دهند، اما گزینه های دیگری نیز وجود دارد.
اگرچه سونی چنین حالتی را در عناوینی با عنوان “بهبود برای PS5 Pro” می خواهد، بازی ها نیز مجوز برچسب PS5 Pro را به همراه سایر حالت های گرافیکی (شامل 30 فریم در ثانیه) دریافت خواهند کرد. توسعه دهندگان می توانند رزولوشن هدف را در مقایسه با نسخه PS5 افزایش دهند یا حتی در مواردی که با وضوح متغیر مواجه هستیم، حداکثر وضوح را افزایش دهند.
این بدان معناست که ما میتوانیم عناوینی را با برچسب «بهبود برای PS5 Pro» در حالی که با کیفیت 1280p و 2160p با سرعت 30 فریم بر ثانیه در کنسول اجرا میشوند، و در PS5 با کیفیت 1440p و 1080p با سرعت 30 فریم در ثانیه مشاهده کنیم. یعنی ارتقای وضوح ثابت از 1440p به 2160p به بازی ها اجازه می دهد برچسب PS5 Pro را دریافت کنند. توسعهدهندگان حتی میتوانند تنها با استفاده از ردیابی مجدد و بدون تغییر رزولوشن یا نرخ فریم، عنوانهای خود را «بهروزرسانیشده برای PS5 Pro» بگذارند.
به عبارت ساده، اجرای یک بازی با نرخ فریم ثابت در PS5 Pro کافی یا شرط لازم برای کسب برچسب “بهبود” نیست. سونی همچنین به وضوح متغیر اجازه نمی دهد. یعنی اگر یک بازی از رزولوشن متغیر 1440p به 2160p در PS5 به رزولوشن متغیر 1800p به 2160p برسد، باز هم تگ را دریافت نمی کند.
PS5 Pro در تاریخ 7 نوامبر 2024 (17 نوامبر 1403) با قیمت 700 دلار عرضه می شود و دارای یک SSD 2 ترابایتی است، اما می توانید آن را جداگانه خریداری کرده و به کنسول متصل کنید. قیمت پخش کننده دیسک 79.99 دلار است.