سونی می گوید سری های Battlefield نمی توانند با فرنچایز Call of Duty رقابت کنند. زیرا تفاوت فروش این دو بسیار زیاد است و بتلفیلد در این زمینه شکست خورده است.
منطق سونی در تفاوت در ارقام فروش کلی دو فرنچایز تیراندازی اول شخص، Battlefield و Call of Duty نهفته است. این شرکت ادعا می کند که در جایی که سری Call of Duty در مجموع بیش از 400 میلیون نسخه فروخته است، فرنچایز Battlefield در مجموع 89.7 نسخه فروخته است که برای واجد شرایط بودن برای یک رقیب بازنده بسیار کم است.
سونی در این مورد گفت:
علیرغم شباهت های Call of Duty و Battlefield، فرنچایز Battlefield نمی تواند به رقابت با Call of Duty ادامه دهد. تا اوت 2021، بیش از 400 میلیون نسخه از Call of Duty فروخته شده است، در حالی که فروش Battlefield در مجموع تنها 88.7 میلیون نسخه بوده است.
سری Call of Duty برای هر رقیبی بسیار بزرگ و جا افتاده است. این مجموعه در دهه گذشته تقریباً هر سال جزو پرفروش ترین عناوین بوده و پرفروش ترین بازی در سبک تیراندازی اول شخص محسوب می شود.
سازمان CMA قبلاً نسبت به معامله مایکروسافت با Activision Bayzad ابراز نگرانی کرده بود. با وجود این، مدیر عامل مایکروسافت می گوید مطمئن است که این معامله نهایی خواهد شد. از سوی دیگر، گزارش جدیدی فاش کرده است که مایکروسافت به سونی پیشنهاد قراردادی 10 ساله برای حفظ سری Call of Duty در پلی استیشن داده است.
سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) به تازگی استدلال سونی را علیه خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت منتشر کرده است. از طرفی مایکروسافت مدعی شد که سری Battlefield با Call of Duty رقابت خواهد کرد، اما سونی با این ادعا مخالف است و ادعا می کند که Battlefield نتوانسته است با Call of Duty رقابت کند.
تحریریه ICTNN شبکه خبری