به گفته سازندگان کونامی، درجه سختی بازسازی Metal Gear Solid Snake Eater بسته به زاویه دید و انتخاب بازیکنان بین دو حالت آن متفاوت خواهد بود.

در مصاحبه ای با رسانه Famitsu، نوریاکی اوکامورا، تهیه کننده بازی و یوجی کورکادو، کارگردان خلاق، در مورد دیدگاه های مختلف Metal Gear Solid Delta صحبت کردند. در این بازی بازیکنان می توانند بین دو گزینه New Style و Legacy Style یکی را انتخاب کنند و درجه سختی بازی در این دو حالت متفاوت خواهد بود.
طبق گفته Corcado، در ابتدا قرار بود این بازی دارای گزینه سطح دشواری باشد و بازیکنان هر زمان که بخواهند می توانند آن را تغییر دهند، اما در نهایت این ایده به نتیجه نرسید. سازندگان تصمیم گرفتند که سختی بازی را بسته به زاویه دید بازیکن تغییر دهند.
در حالت New Style، بازیکنان میدان دید بسیار وسیع تری دارند و توانایی شلیک سلاح در حین حرکت، سختی این میدان دید را کاهش می دهد. پس اگر سختی های New Style و Legacy شبیه هم باشند، زاویه دید Legacy بسیار سخت می شود. به همین دلیل سازندگان تصمیم گرفتند که سختی این دو حالت را تغییر دهند.
حالت Legacy Metal Gear Solid Delta همان سختی بازی اصلی را ارائه می دهد و سازندگان سختی حالت New Style را به کلی تغییر داده اند.
Metal Gear Solid Delta: Snake Eater برای پلی استیشن 5، ایکس باکس سری X/S و رایانه شخصی در حال توسعه است.

