در بازی نقش آفرینی جدید Obsidian، Avowed، بازیکن می تواند طیف وسیعی از امکانات شخصی سازی را برای شخصیت «سفیر» تجربه کند.
به نظر می رسد که بازی جدید Obsidian نمی خواهد Skyrim دیگری باشد. در عوض، سازندگان خواستار برداشتی لیبرالتر و در عین حال متمرکز بر پایههای Skyrim هستند. پس از انتشار جدیدترین تریلر بازی Avowed پس از تقریباً سه سال، مدیر استودیو و مدیر بازی در مصاحبه ای با PC Gamer جزئیات بیشتری را ارائه کردند.
بازی Avowed در منطقه ای به نام Living Lands اتفاق می افتد. قسمتی دورافتاده از سرزمین اروآ که بازی Pillars of Eternity در آن جریان داشت. یک طاعون بومی بزرگ در سرزمین مذکور در حال رشد است و شما به عنوان سفیر امپراتوری آدیر مسئولیت هدایت تحقیقات مربوطه را بر عهده گرفته اید. کری پاتل به عنوان کارگردان این اثر می گوید:
همه خوشحال نخواهند شد که سفیر امپراتوری به این نقطه دورافتاده از کشور آمده است. بنابراین ماجراهایی وجود دارد.
نقش بازیکن به عنوان «سفیر» ثابت است و تغییری نمی کند. البته همیشه می توانید انتخاب کنید که بازی را به عنوان یک انسان یا یک جن تجربه کنید، اما از نژادهای موجود انتظار بیشتری نداشته باشید. با این حال، کارگردان قول می دهد که شخصیت، ظاهر، علایق و خلق و خوی این شخصیت همه بر اساس انتخاب های بازیکن خواهد بود.
در ادامه، کری پاتل در مورد داستان سرایی و همراهانی که شخصیت در طول تجربهاش پیدا میکند و اینکه چگونه این دو با دنیای بزرگتر تضاد دارند، صحبت کرد:
به عنوان طراح داستان و روایت در طول فرآیند توسعه، همبازی های قهرمان نقش مهمی در تجربه بازی می کنند و هیجان زیادی را هم برای توسعه دهندگان و هم برای بازیکن ایجاد می کنند. یکی از کارهایی که ما واقعاً می خواستیم با Avowed انجام دهیم این بود که همراهان موجود تأثیر جدی بر داستان بازی بگذارند و بخشی از لایه اصلی روایت باشند.
در برخی از بازی ها آنها به طور انتخابی قابل جذب هستند، اما در Avowed آنها عمیقاً با داستان گره خورده اند. ما می خواستیم این احساس را ایجاد کنیم که شما در این فضای طبیعی بکر و بزرگ، در یک ماجراجویی، با یک گروه کوچک اما صمیمی همراه شما هستید. این احساس ماجراجویی در طبیعت که با وجود دیگری پیدا می کنیم، این احساس ناشی از به اشتراک گذاشتن اکتشافات و خطرات است. [همه و همه جزئی از این ماجرا هستند]. این افراد به اندازه هر اتفاقی که می افتد، بخشی از داستان هستند.
به نظر می رسد تعاملات شما با همراهان خود در Aowed بسیار شبیه به The Outer Worlds باشد. مکانی که می توانید لحن انتخابی خود را به سخنرانی خود اضافه کنید. کارگردان بازی ادامه می دهد:
ما میانه ای ظریف می خواستیم [در طراحی دیالوگ] ما میخواستیم دیالوگهای انتخابی خاصی را طراحی کنیم که هر دیالوگ دارای روح و شخصیت کافی باشد تا آن را جذاب و سرگرمکننده کند، و در عین حال میخواستیم فضای کافی برای بازیکن ایجاد کنیم تا به انگیزهها فکر کند و رفتار شخصیت خودش را تصمیم بگیرد.
Aowed یک بازی نقش آفرینی تک نفره است که علاوه بر تمامی موارد فوق، شامل تعاملات سیستمی خاصی در حین گیم پلی و دنیای بازی می شود. به عنوان مثال، رعد و برق می تواند به آب برخورد کند. در طول ماجراجویی ها و سفرهای بازیکن، می توانید حداکثر دو همراه مختلف را انتخاب کنید که هر کدام توانایی ها و انگیزه های منحصر به فرد خود را دارند. بازیکنان همچنین می توانند از یک درخت مهارت دقیق با محدودیت های خاص برای هر کلاس یا سبک بازی برای توسعه شخصیت خود استفاده کنند. بنابراین، به نظر می رسد که بازیکن به جای اینکه نگران اضافه شدن عددی مهارت ها باشد، باید توانایی های جدیدی را از طریق درخت مهارت کسب کند.
Avowed قرار است در سال 2024 برای پلتفرم های Xbox Series X و S و PC منتشر شود. علاوه بر این، این بازی را می توان از روز انتشار در سرویس Game Pass تجربه کرد.
منبع: Gamingbolt