حدود دو ماه پیش، مایکروسافت به طور رسمی از فناوری Auto SR رونمایی کرد. این فناوری از ترکیب Upscaling و هوش مصنوعی ایجاد شده است و می تواند بر روی جدیدترین رایانه های CoPilot+ مجهز به پردازنده Snapdragon X استفاده شود.
ایده پشت فناوری Auto SR این است که ابتدا بازی با وضوح تصویر پایین انجام می شود، سپس با کمک الگوریتم های هوش مصنوعی، کیفیت و جزئیات تصویر به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. امکان استفاده از Auto SR در تمامی بازی ها وجود دارد و فقط باید در تنظیمات سیستم عامل ویندوز فعال شود.
Auto SR به دو دلیل متمایز است: به طور خودکار فعال می شود و با همه بازی های موجود سازگار است. مانند سایر فناوریهای ارتقاء مقیاس، Auto SR نرخ فریم و کیفیت تصویر را با استفاده از هوش مصنوعی بهبود میبخشد. علاوه بر این، Auto SR به شما امکان می دهد تا به طور خودکار از فناوری های Super Resolution استفاده کنید و نیازی به اعمال تنظیمات دستی ندارد. به این ترتیب، این فناوری به گزینه ای ایده آل برای گیمرهایی تبدیل شده است که تجربه ساده و ساده را ترجیح می دهند.
وقتی بازی خود را راه اندازی می کنید، Auto SR فوراً آن را بهبود می بخشد و به شما این امکان را می دهد که بدون زحمت از کیفیت تصویر بالاتر از 1080p با نرخ فریم بالا که معمولاً در رزولوشن پایین تر دیده می شود لذت ببرید. Auto SR جزئیات و عملکرد را در سخت افزار سازگار بهبود می بخشد و به شما امکان می دهد عناوین خاصی را با تغییر در گیم پلی بازی در فضای جدیدی تجربه کنید.
ما تنها در آغاز این فناوری جدید هستیم و تنها عناوین خاصی با آن سازگاری کامل دارند. اما با وجود این و به لطف ویدئویی که دیروز Digital Foundry نیز منتشر کرد، بحث های زیادی در این مورد وجود داشته است. بدیهی است که فیل اسپنسر نیز این ویدیو را پسندیده است زیرا آن را مجدداً منتشر کرده است.
Digital Foundry Media در مورد فناوری Auto SR نوشت:
مایکروسافت فناوری ارتقاء مقیاس خود را با هوش مصنوعی توسعه داده است: وضوح فوق العاده خودکار! به لطف NPU دستگاه های Copilot+، فناوری Auto SR روی هر عنوانی کار می کند و ما آن را آزمایش کرده ایم. در این ویدیو می توانید نحوه عملکرد این ویژگی در سرفیس لپ تاپ 7 را مشاهده کنید.
اما این چه ربطی به Xbox دارد؟ مایکروسافت هنوز چیزی در مورد پیاده سازی Auto SR روی کنسول ها نگفته است. اما تیم Auto SR مشتاق است تا استفاده از این فناوری را در همه فرمت ها و دستگاه ها فعال کند. شاید روزی شاهد ادغام Auto SR در کنسول های Xbox باشیم.
بنابراین منطقی است که این فناوری را در نسل بعدی کنسول های ایکس باکس ببینیم. Auto SR مطمئناً ارزش بررسی دارد. بخش دیگری از بیانیه رسانه ای Digital Foundry در اینجا آمده است:
Auto SR مشابه DLSS یا XeSS نیست، اما مطمئناً کاربردهای خود را دارد و هنگامی که به خوبی کار می کند، بهبود کیفیت قابل ملاحظه است.
این فناوری شروع جالبی دارد و من تکامل آن را با علاقه زیاد دنبال خواهم کرد.