به گفته بنیانگذار استودیوی آرکین، Deathloop به این دلیل ساخته شد که Bethesda مخالف ساخت Dishonored 3 بود و میخواست به این سری استراحت بدهد.
اخیرا، رافائل کولانتونیو، بنیانگذار استودیو Arkane، در مصاحبه ای با Rock Paper Shotgun گفت که هدف از توسعه و انتشار Deathloop به این دلیل بود که Bethesda برای توسعه بازی بعدی سری Dishonored تردید داشت. . در واقع، بتسدا می خواست برای مدتی به فرنچایز Dishonored استراحت بدهد. طبق گفته Colantonio، Deathloop در ابتدا قرار بود پروژهای کوچک برای استودیو Arkin برای تحقیق و توسعه یک عنوان قبل از اینکه Bethesda به آنها فرصتی برای کار روی یک بازی بزرگتر بدهد.
کولونی گفت:
بتسدا از ما می خواست کاری انجام دهیم. با این حال، آنها کاملاً گیج شده بودند که ما بعد از فرنچایز Dishonored به کجا خواهیم رفت. Besteda به ما گفت که آیا میخواهیم Dishonored 3 را انجام دهیم.
کولانتونیو در ادامه توضیح داد که ویژگیهای چند نفره Deathloop با تمایل استودیو Arkin برای یادگیری و کسب تجربه در مورد چگونگی توسعه و انتشار عناوین مشترک و چند نفره مرتبط است. وی در این خصوص خاطرنشان کرد:
سپس Deathloop در طول سال ها به یک پروژه بزرگ تبدیل شد. بامزه بود ؛ زیرا Bethesda به ما گفت که آنها نمیخواهند ما Dishonored 3 را توسعه دهیم و در عوض میتوانیم یک بازی کوچک بسازیم که شاید مکانیزمهای چندنفره یا پرداختهای درونبرنامهای یا الهامگیری از بازیهای سرکش داشته باشد و از چیزهای جدید بیاموزیم.
تجربه استودیو آرکین پس از توسعه Prey: Mooncrash به آنها کمک کرد تا مکانیکهای سرکش را در Deathloop بگنجانند. Arkin و Bethesda همچنین قصد داشتند از داده ها و سایر بخش های بازی Prey: Mooncrash در توسعه این بازی جدید استفاده کنند. بنیانگذار Arkin در مورد آن توضیح داد:
تقریباً همه چیز در دنیای Prey: Mooncrash تا حدودی شبیه به کلاهبرداری بود. بنابراین ما فکر کردیم که شاید راه خوبی برای بازیافت گیم پلی بازی، انتخاب برخی از عناصر جهان و به روز رسانی مداوم محتوای آن باشد.
کولانتونیو کمی قبل از انتشار Deathloop تصمیم گرفت استودیو Arcane را ترک کند. سپس کار روی پروژه Weird West را در استودیوی مستقل WolfEye آغاز کرد.
Deathloop هم اکنون برای رایانه های شخصی، پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری X/S در دسترس است. علاوه بر این، مشترکین Xbox Game Pass می توانند این بازی را تجربه کنند.