گزارش جدید نشان می دهد که 73 درصد از کل زمان پخش عناوین منتشر شده در سال گذشته صرف بازی های سرویس گرا شده است.

بازیهای سرویسگرا در طول سالها بسیار بحثبرانگیز بودهاند و موفقیت آنها هرگز تضمین نشده است. این بازی ها اغلب خود را بین دو حالت افراطی می یابند. آنها یا مانند Helldivers 2 موفق می شوند یا مانند Suicide Squad شکست می خورند.
علیرغم خطرات موجود، استودیوهای بیشتری بر روی ایجاد عناوین سرویس گرا کار می کنند. گزارش جدید نشان می دهد که این سبک 73 درصد از زمان پخش بازی های جدید را در سال گذشته به خود اختصاص داده است. اگرچه بسیاری از گیمرها علاقه ای به روند بازی های سرویس گرا ندارند، اما اعداد و ارقام نشان می دهد که عموم مردم این سبک را ترجیح می دهند.
آخرین گزارش Newzoo مروری بر بازار کنسولها و بازیهای رایانههای شخصی در ایالات متحده و بریتانیا در سال گذشته ارائه میکند و ارقام رشد، درآمد و موارد دیگر را به اشتراک میگذارد. اشاره شد که در سال گذشته تنها 48 عنوان 90 درصد از عناوین جدید در آمریکا و انگلیس را به خود اختصاص داده اند و 25 عنوان از این عناوین مربوط به بازی های مبتنی بر خدمات پولی بوده است.

از این 25 عنوان، 20 عنوان بازی پریمیوم بودند که بیشترین توجه را به خود جلب کردند. اگرچه سال 2023 برای بازی های تک نفره و داستان محور عالی بود، عناوین مبتنی بر سرویس همچنان در سه چهارم زمان بازی غالب بودند. عناوینی مانند Call of Duty: Modern Warfare 3، Diablo 4، EA Sports FC 24 و بالاتر بخشی از این لیست هستند. . در جاهای دیگر، بازیهای رایگان مانند Fortnite، Rocket League و موارد دیگر بخشهای مهمی از این سبک باقی ماندهاند.
این آمار به همین دلیل است که ناشران بیشتر و بیشتری از رویکرد خدمات محور استفاده می کنند. شایعات اخیر حاکی از آن است که هاگوارتز Legacy 2 می تواند در این مسیر حرکت کند، علیرغم اینکه اولین بازی پردرآمدترین عنوان سال گذشته بود. ناشران مانند EA، Warner Bros. و بسیاری دیگر به شدت بر روی بازیهای مبتنی بر سرویس تمرکز میکنند، زیرا میدانند که حتی اگر چنین بازیای موفق باشد، در درازمدت برایشان نتیجه خواهد داد.