تحلیلگران تخمین می زنند که کل درآمد صنعت بازی تا سال 2027 به بیش از 300 میلیارد دلار خواهد رسید و نرخ رشد مرکب سالانه 9 درصد خواهد بود.

بر کسی پوشیده نیست که صنعت بازی در طول سال ها به یک صنعت بسیار پردرآمد تبدیل شده است. بازیهای رایگان به طور فزایندهای دارای پرداخت درون برنامهای هستند و با گذشت زمان هزینه سرمایهگذاری در کنسولها و انتخاب بازیها افزایش یافته است. اما با وجود این مشکلات و انتقادات، اکثر بازیکنان این روند را دنبال می کنند. اخیراً تخمین زده شد که در نتیجه این روندها، درآمد صنعت بازی جهانی تا سال 2027 به بیش از 300 میلیارد دلار خواهد رسید.
در یک پیشبینی مالی منتشر شده توسط Bain & Company، درآمد صنعت بازی با نرخ رشد مرکب سالانه 9 درصد تا سال 2027 تضمین میشود. این سقف درآمد صنعت را با 199 میلیارد دلار در سال 2022 به 307 میلیارد دلار تا سال 2027 افزایش میدهد. این گزارش نشان میدهد که گیمرها در سنین 13 تا 17 سال، اکنون 40 درصد بیشتر از تعامل با رسانه های دیگر، مانند پخش تلویزیون، زمان بیشتری را صرف بازی کردن می کنند.
با سرمایه گذاری ها و خریدهای بزرگی مانند ادغام Activision با مایکروسافت، پول بیشتری در این صنعت از همیشه وجود دارد. علاوه بر این، بازار ورزش های الکترونیکی و بازی های موبایل نیز در حال رشد است. در همان زمان، تحلیلگران ظهور استریمرها و اینفلوئنسرهای بازی های ویدیویی را مورد مطالعه قرار دادند. با گذشت زمان، آنها به سوپراستارهای چند رسانه ای تبدیل می شوند و میلیون ها بیننده را جذب می کنند و درآمدهای فوق العاده زیادی را فقط از طریق پخش آنلاین بازی های ویدیویی به دست می آورند.
به طور کلی، پول زیادی در صنعت بازی وجود دارد و به مرور زمان این صنعت می تواند بسیار ارزشمندتر و قدرتمندتر از صنعت فیلم، موسیقی و تلویزیون شود. از سوی دیگر، بازی هایی مانند GTA 6 می توانند درآمد هنگفتی به همراه داشته باشند.