علیرغم وعده های مکرر ایکس باکس مبنی بر عدم انحصار فرنچایز Call of Duty، سونی علناً این قرارداد را به چالش کشیده و به رسانه ها گفته است که پیشنهاد مایکروسافت برای آینده فرنچایز Call of Duty “از بسیاری جهات ناکافی است”.
تعدادی از گیمرهای کانادایی که بازی Modern Warfare 2 را برای ایکس باکس توسعه دادند متوجه شدند که در ترجمه فرانسوی جلد آن به طور تصادفی نام پلی استیشن ذکر شده است.
اگرچه در کانادا، جایی که بسته بندی بازی به دو زبان انگلیسی و فرانسوی نوشته شده است، ظاهرا Activision فراموش کرده است که یک عنصر خاص را در اطراف جعبه ایکس باکس بازی ترجمه کند و به طرز ناشیانه ای نام کنسول رقیب را روی آن قرار داده است.
بسته به اینکه در حال خرید نسخه ایکس باکس یا پلی استیشن Modern Warfare 2 هستید، در پشت جعبه بازی ابتدا عبارت «پرفروش ترین فرنچایز» و سپس نام کنسول مورد نظرتان را مشاهده خواهید کرد.
سونی و اکتیویژن یک همکاری بازاریابی بلندمدت برای Call of Duty دارند که طی سالها محتوای انحصاری مختلفی را برای دارندگان پلیاستیشن به ارمغان آورده است.
مایکروسافت در پاسخ به بررسی تأخیر رگولاتوری بریتانیا گفت که “هیچ قصدی برای ممنوع کردن بازیکنان از سری Call of Duty” ندارد و مدعی شد که “نام Call of Duty و Xbox را خدشه دار می کند”.
رگولاتورها در سراسر جهان به دنبال این خرید هستند و قانونگذار بریتانیا نیز نگرانیهای مشابهی داشت مبنی بر اینکه اگر مایکروسافت محتوای Activision Blizzard را در انحصار خود درآورد، میتواند به پلیاستیشن و سایر خدمات اشتراک بازی آسیب برساند.
عنوان Call of Duty در حال حاضر به منبع مناقشه بین مایکروسافت و سونی تبدیل شده است، زیرا تنظیم کنندگان جهانی خرید پیشنهادی مایکروسافت از Activision Blizzard را بررسی می کنند.
نظرت راجع به آن چیست؟