اگرچه Final Fantasy 16 از حالت Performance استفاده می کند، اما بررسی ها نشان می دهد که وجود این حالت لزوماً عملکرد خوب بازی را تضمین نمی کند.
Digital Foundry طبق معمول عنوان جدید دیگری را در دنیای بازی های ویدیویی تحت کنترل فنی خود قرار داده است و این بار بازی Final Fantasy 16 است.بر اساس گزارش Digital Foundry، حالت های Performance و Quality این بازی از رزولوشن داینامیک گسترده بهره می برند. .
رزولوشن در حالت Quality معمولا بین 1080p تا 1440p است و سپس به 4K افزایش می یابد. طبق آزمایشات انجام شده، بازی در این حالت با نرخ فریم غالباً ثابت 30 اجرا می شود و کات سین ها در تمامی حالت ها روی 30 فریم بر ثانیه تنظیم شده اند. جان لینمن از Digital Foundry می گوید که کیفیت بهترین راه برای تجربه Final Fantasy 16 به دلیل ثبات و پایداری آن است و او احساس می کند که Square Enix احتمالاً قصد داشته بازی را برای گیمرها در این حالت لذت بخش تر کند.
نتیجه گیری و پیشنهاد لینمن برای انتخاب حالت کیفیت تحت تأثیر عملکرد ناپایدار Final Fantasy 16 در حالت عملکرد بود. در این حالت رزولوشن در نهایت روی 1080p تنظیم می شود و بیشتر اوقات بسیار کمتر و حتی روی 720p تنظیم می شود. برای کاهش این افت رزولوشن، حالت Performance از اثراتی مانند آنتی آلیاسینگ موقت استفاده می کند، اما کاهش کیفیت همچنان محسوس است. لاینمن همچنین گزارش می دهد که تغییر کیفیت سایه ها و بافت ها نیز منجر به حواس پرتی بازیکنان می شود.
او همچنین میگوید که هیچ یک از این تغییرات کیفی نمیتواند نرخ فریم بازی را به 60 برساند. هنگام کاوش در محیط، نرخ فریم کاهش مییابد اما در کمال تعجب زمانی که مبارزه شروع میشود تقریباً در 60 ثابت میماند. به گفته Digital Foundry، بازی به شدت خواهد بود. رزولوشن را پایین بیاورید تا مطمئن شوید که نبرد روان اجرا می شود.
زمان بارگذاری نیز بسیار سریع است و بیشتر آنها تنها چند ثانیه طول می کشد. طبق یکی از تست ها، بارگذاری بازی از روی داشبورد پلی استیشن 5 کمتر از 10 ثانیه طول کشید.
بازی Final Fantasy 16 که دیروز نقدها و امتیازات آن منتشر شد، هم اکنون بر روی کنسول پلی استیشن 5 در دسترس است، توجه داشته باشید که سازندگان قول داده اند که به مرور زمان و در آپدیت های پس از خروج، عملکرد فنی بازی را بهبود ببخشند.
منبع: PlayStationLifeStyle