نوریاکی اوکامورا، تهیه کننده متال گیر سالید دلتا، به انتقاد از وفاداری بیش از حد عنوان به نسخه اصلی پاسخ داد و گفت: «فکر میکنم بازیکنان باید خودشان بازی را امتحان کنند تا تصمیم بگیرند که آیا رویکرد ما در «وفاداری بیش از حد به اثر اصلی» است؟
هر بار که کونامی تریلرها یا تصاویر بیشتری را از بازی Metal Gear Solid Delta: Snake Eater فاش می کند، طرفداران به موفقیت بازی امیدوارتر می شوند و وفاداری تیم به نسخه اصلی را تحسین می کنند. در حالی که وفاداری به اثر اصلی برای بسیاری مثبت تلقی می شود، به خصوص برای فرنچایزی که پس از چنین وقفه طولانی بازگشته است، گروه دیگری از طرفداران نگران هستند که تیم سازنده سیاست بدون ریسک خود را پشت نقاب وفاداری پنهان کرده باشد. .
به عنوان مثال، اخیراً تأیید شد که بازسازی، درست مانند نسخه اصلی، به جای ارائه کل تجربه در یک قطعه به بازیکن، شامل مناطق جداگانه و صفحههای بارگیری متعدد خواهد بود، که برخی از طرفداران معتقدند واقعاً ضروری نیست. بازسازی نیز باید مانند نسخه اصلی کار کند. اینکه آیا این نوع طراحی تصمیم درستی برای یک تجربه مخفی کاری مدرن است یا خیر، طرفداران را گیج کرده است، اما کسانی که بر روی بازسازی کار می کنند، روشن می کنند که چرا کونامی این تصمیم را گرفته است.
در یکی از قسمتهای اخیر Production Hotline که توسط Konami در یوتیوب منتشر شد، نوریاکو اوکامورا، تهیهکننده بازی، به انتقاد از Metal Gear Solid Delta به دلیل وفاداری بیش از حد پرداخت و توضیح داد که علیرغم بحثهای داخلی شدید در اوایل توسعه بازی، تیم سازنده در نهایت به این نتیجه رسید که این بازی مهم است. به چشم انداز و طراحی بازی اصلی پایبند باشید تا تجربه بازی را خیلی تغییر ندهید.
نوریاکو اوکامورا گفت:
وقتی مردم می پرسند که آیا می توانند در این زمینه پیشرفت کنند؟ یا بهتر نیست تغییرات بیشتری ایجاد کنیم تا این عنوان به یک بازی مخفی کاری مدرن تر با آزادی بسیار بیشتر تبدیل شود؟ من این نگرانی ها را درک می کنم و در مراحل اولیه توسعه، این داغ ترین موضوع بحث ما بود.
اما در نهایت ما همچنین در نظر گرفتیم که در نسخه اصلی، رفتن به یک منطقه قدیمیتر و انجام هر کاری در آنجا تأثیری بر بقیه منطقه ندارد. در واقع بازی به این صورت طراحی شده است و سرعت بازی بر اساس مبانی خودش است. اگر کاری برای تغییر این سرعت انجام میدادیم، بازی کاملاً تغییر میکرد. با توجه به این موضوع، ما این سوال را از خود پرسیدیم که آیا این عمل واقعاً با چشم انداز پروژه مطابقت دارد یا خیر؟ بنابراین، به جای تجدید نظر در همه چیز، تصمیم گرفتیم تا حد امکان به اصل وفادار بمانیم و طراحی منحصر به فرد Metal Gear Solid 3: Snake Eater را حفظ کنیم.
اوکامورا افزود:
در حالی که مطمئناً انتقاداتی نسبت به وفاداری بیش از حد نسخه بازسازی شده وجود دارد، تمجیدهای زیادی نیز وجود دارد که سطح وفاداری ما را مثبت نشان می دهد. بنابراین فکر می کنم بازیکنان باید خودشان بازی را امتحان کنند و تصمیم بگیرند که آیا این تصمیم درست بوده است یا نه.
اگرچه Metal Gear Solid Delta تغییرات اساسی زیادی در داستان و طراحی بازی ایجاد نخواهد کرد، اما همچنان دارای پیشرفتهای زیادی نسبت به نسخه اصلی است، مانند قطبنما و شمارهگیری سریع برای کدک. همچنین نسخه کنسولی این بازی دارای دو حالت گرافیکی برای کیفیت و عملکرد تایید شده است.
Metal Gear Solid Delta: Snake Eater توسط Konami برای PS5، Xbox Series X/S و PC در حال توسعه است. کونامی همچنین تایید کرد که این عنوان در اواخر ماه جاری در TGS قابل بازی خواهد بود.