یوبی سافت قصد دارد تعداد توسعه دهندگان سری Assassin’s Creed را به میزان قابل توجهی افزایش دهد و بیشتر روی این سری تمرکز کند.
Yves Guillemot (Yves Guillemot) در جلسه مالی اخیر یوبی سافت اعلام کرد که هدف آنها گسترش تیم هایی است که روی نسخه های مختلف سری Assassin’s Creed کار می کنند. او در این باره گفت:
به عنوان بخشی از چرخش و تخصیص مجدد منابع، ما قصد داریم در سال های آینده تعداد استعدادهای کار بر روی نام تجاری Assassin’s Creed را تا 40 درصد افزایش دهیم.
در حال حاضر، 2000 نفر روی فرنچایز Assassin’s Creed کار می کنند. عددی که با تعدیل نیروها که سال گذشته اتفاق افتاد با آن مواجه هستیم. با افزایش 40 درصدی نیروی کار، تعداد این توسعه دهندگان خلاق به 2800 نفر خواهد رسید.یوبی سافت به طور همزمان روی عناوینی مانند Skull and Bones، The Crew Motorfest، Avatar: Frontiers of Pandora و چند بازی دیگر کار می کند.
در مجموع، در حال حاضر 6 بازی Assassin’s Creed در حال توسعه هستند و یوبی سافت قصد دارد به طور خاص بر روی این برند تمرکز کند.
یوبی سافت اخیراً با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده است. ساخت بازی توسط این کمپانی آواتار تا تاریخ نامشخصی و Skull & Bones نیز مدتی پیش برای ششمین بار به تعویق افتاد. از طرفی بسیاری از پروژه ها توسط این شرکت لغو شده است. رسانه های Insider-Gaming مدتی پیش گزارش دادند که علاوه بر Assassin’s Creed Nexus و پروژه هایی مانند Red و Hexe، سه بازی دیگر از سری Assassin’s Creed در مراحل اولیه توسعه و طراحی هستند. این بازی ها که با نام های Codename Nebula، Raid و Echoes شناخته می شوند، توسط استودیوهای مختلفی در حال ساخت هستند و تفاوت های زیادی با بازی های قبلی Assassin’s Creed خواهند داشت. به گفته یک منبع، یوبی سافت بر روی Assassin’s Creed و چند فرنچایز بزرگ دیگر تمرکز کرده است.