تنها چند هفته پس از انتشار Final Fantasy 16، Square Enix حق اختراعی را ثبت کرد که به بازیکنان اجازه می دهد NPC ها را آموزش دهند.
به گزارش Exputer، رسانه ای که این موضوع را کشف کرده است، Square Enix اخیرا حق اختراعی را با عنوان Video Game Coaching Session منتشر کرده است که هدف آن آموزش شخصیت های مجازی به گونه ای است که بتوانند بدون کنترل مستقیم، از پس موانعی مانند ” به عبارت دیگر، حق ثبت اختراع ارائه میکند که میتوانیم شخصیتهای غیرقابل بازی را تربیت کنیم تا در هر شرایطی هر طور که میخواهیم رفتار کنند.
طبق توضیحات Square Enix، این سیستم به بازیکن اجازه می دهد تا با صدور دستورالعمل های گیم پلی و ارائه «بازخورد مفهومی» بر رفتار شخصیت های مجازی تأثیر بگذارد. هرچه NPC بیشتر تمرین کند، رفتار آنها پایدارتر خواهد بود و همانطور که در حق اختراع ذکر شده است، این عمل “در نهایت ممکن است منجر به افزایش رضایت بازیکن شود.”
اگر به خاطر داشته باشید، کپکام نیز سیستمی مشابه این پتنت را در Dragon’s Dogma به نام Inclinations پیاده سازی کرد که به بازیکنان اجازه می داد رفتار قطعات اصلی خود از جمله نحوه عمل در مبارزات، انجام حرکات مختلف و استفاده از اشیا را برای دست گرفتن کنترل کنند. با در دست ساختن نسخه دوم این بازی و ثبت اختراع جدید توسط Square Enix، می توان امیدوار بود که در آینده از همراهان غیرقابل بازی خود لذت بیشتری ببریم.
لازم به ذکر است که ثبت اختراع مذکور لزوماً به معنای استفاده مستقیم از آن به عنوان یک ویژگی در یک فرنچایز مانند Final Fantasy یا هر بازی دیگری نیست. لذا پیشنهاد می شود با تردید به محتوا و جزئیات آن نگاه شود.
منبع: GameRadar