زمانی که این عنوان در ژانویه 2014 منتشر شد، به طور میانگین 1900 بازیکن همزمان داشت و پس از یک افت قابل توجه، میانگین 100-200 بازیکن همزمان داشت. در طی چند سال بعد، احتمالاً چندین افزایش چشمگیر در تعداد بازیکنان در بازی وجود داشت که احتمالاً به دلیل تخفیف یا تبلیغات در فروشگاه بود، اما هیچ کدام به اندازه رشد فعلی قابل توجه نبودند.
تعداد بازیکنان Metal Gear Rising Revengeance از زمان عرضه این عنوان در سال 2014 به بالاترین حد خود رسیده است.
طبق صفحه رسمی توییتر PlayTracker، با توجه به میانگین تعداد بازیکنان Revengeance در هر ماه، تعداد بازیکنان این عنوان از آوریل 2021 تا کنون هزار درصد رشد داشته است. علاوه بر این، طبق وب سایت Steamcharts، می توان شاهد رشد آن بود. در تعداد بازیکنان این بازی
این افزایش تعداد در پلتفرم Steam تا دسامبر 2021 که مصادف با شروع پذیرش نسبی میم های Revengeance بود، قابل توجه نبود. علاوه بر این، در طول پنج ماه گذشته، بسیاری از داغترین ویدیوهای بازی در یوتیوب منتشر شدهاند، از جمله ویدیوهای VOD و کلیپهای پخش زنده از پربینندهترین استریمرهای Twitch.
این بازی از دسامبر تا یک کاهش کوچک در مارس 2022 هر ماه حدود 300 بازیکن جدید دریافت می کرد و اکنون به طور میانگین در 30 روز گذشته 1200 بازیکن دریافت کرده است. در واقع، در مقایسه با میانگین ثابت سال های گذشته که شامل 150-200 بازیکن همزمان می شد، این رقم تنها در پلتفرم رایانه شخصی 500 درصد افزایش یافت.
لازم به ذکر است که اگرچه یکی از دلایل این رشد چشمگیر، دستیابی اخیر به میم های این عنوان بوده است، اما دلیل دیگر، کیفیت خوب این بازی حتی پس از گذشت سال ها از انتشار آن است. کمتر استودیویی وجود دارد که بازیهای پلاتینیوم و همچنین بازیهای اکشن مبارزهای تن به تن را بسازد. متال گیر، از سازندگان سری Bayonetta، کمپین هیجان انگیزی دارد و البته از دیالوگ هایی که به نظر می رسد از ابتدا نوشته شده است، برای ایجاد میم ها استفاده می کند.
این بازی به دلیل محبوبیت میم هایش و افزایش محتوای آن در توییچ احیا شد و تعداد بازیکنان به سطحی رسیده است که از زمان عرضه بازی در هشت سال گذشته دیده نشده است.
تحریریه ICTNN شبکه خبری