در حالی که ما به انتشار Eeter Worlds 2 نزدیکتر می شویم ، لئونارد بوویاسکی ، رئیس گروه خلاقیت سرگرمی Osidian ، از نقش کین ، خالق سری Fallout در توسعه بازی صحبت کرد.

در مصاحبه ای با مجله Edge ، Boyerski اعلام کرد که کین نظرات خود را در مورد آینده سریال Oter Worlds به اشتراک گذاشت ، که هر دو قصد داشتند بازی دوم را “بسیار بزرگتر و عمیق تر” کنند. بویرسکی در مورد نسخه اول گفت:
ما دنیای بازی را انجام دادیم ، اما فقط بخش کوچکی از آن را نشان دادیم. برنامه من همیشه این بود که اگر خوش شانس بودیم یک مجموعه بسازیم ، بازی را بسیار گسترده تر و عمیق تر کنیم. با توجه به محدودیت ها و منابع زمانی ، ما مجبور شدیم تصمیم بگیریم تا اولین بازی کوتاه تر و آسان تر شود. از بسیاری جهات ، Out Worlds 2 رویایی را که در نسخه اول داشتیم ، دارد.
وی گفت: اهمیت حفظ ریتم تاریخ بدون دخالت در تجربیات بازیکنان:
برای من ، هسته همیشه یک داستان ، جهان و داستان است و بسیار مهم است که داستان با شخصیت خود از تجربه عالی بازیکن جلوگیری نکند. فکر نمی کنم با پیشرفت فناوری تغییر کند.
براندون آدلر ، مدیر خلاق بازی ، آزادی عمل بازیکنان را در ایجاد شخصیت و سبک بازی توضیح داد:
در RPG با این مقیاس ، سیستم های بسیار پیچیده ای خواهید داشت. اگر دوست دارید پنهان شوید ، می توانید کاملاً روی آن تمرکز کنید. اگر به مبارزه علاقه دارید و می خواهید همه چیز را منفجر کنید ، دیگر نیازی به نگرانی در مورد مخفی کردن نخواهید داشت. ما می خواهیم راه های مختلفی را به بازیکنان بدهیم ، اما برای اطمینان از ساده و به تدریج پیچیده است.
آدلر پیش از این تأکید کرده بود که دنیای خارجی 2 نمی تواند ساختار شخصیت (احترام) را بازیابی کند. وی توضیح داد که تصمیم به انتخاب شخصیت بازیکنان گرفته شده است:
بسیاری از بازی ها احترام نامحدود دارند ، اما شما واقعاً شخصیت بازی نمی کنید. شما امروز یک قاتل حرفه ای هستید ، فردا شما یک مذاکره کننده خواهید بود ، سپس دوباره تغییر دهید … این سبک بازی نادرست نیست ، اما ما می خواهیم انتخاب بازیکنان قابل توجه باشد.
OurLDS 2 در 5 اکتبر سال جاری برای سری X / S ، PlayStation 2 و PCS منتشر می شود.