هدف ما درک این شخصیت است. نه تنها از نظر داستانی، بلکه از نظر جنبه های مختلف گیم پلی و مکانیزم آن. نگهبانان کهکشان همه چیز در مورد کار تیمی بود. برای مرد آهنی، این احساس پرواز بسیار مهم است. با این حال، ما می خواهیم از شخصیت تونی استارک استفاده کنیم و داستانی عالی در اطراف او بسازیم. او یک نابغه است و این مهم به ما فرصت های روایی زیادی می دهد.
Electronic Arts همچنین تایید کرده است که بازی Iron Man استودیوی Motive تنها یکی از پروژههای Marvel Games است که تحت کنترل Electronic Arts است. شایعات همچنین می گویند که این شرکت در حال کار بر روی یک بازی Black Panther است.
Motive Electronic Arts که قبلا بازی پرطرفدار Star Wars: Squadrons را توسعه داده بود، در حال حاضر در حال کار بر روی یک بازی مرد آهنی تک نفره با همکاری Marvel Games است. این پروژه در حال حاضر در مراحل اولیه توسعه است، اما توسعه دهندگان اطلاعات بیشتری در مورد آن در مصاحبه با GamesIndustry به اشتراک گذاشتند. بیل روزمان، مدیر خلاق و نایب رئیس مارول گیمز گفت:
الکترونیک آرتز به تازگی این شایعات را تایید کرده و رسما اعلام کرده است که استودیوی Motive، سازنده بازی Star Wars: Squadrons و Dead Space در حال کار بر روی یک بازی Iron Man است.
همانطور که می توان حدس زد، وقتی صحبت از گیم پلی بازی Iron Man به میان می آید، توسعه دهندگان به خوبی می دانند که پرواز بخش مهمی از تجربه خواهد بود. با این حال، استودیو Motive قصد دارد یک داستان اصلی با کیفیت را با این ویژگی ارائه دهد. اولیویر پرولکس، تهیهکننده اجرایی بازی که پیش از این روی نگهبانان کهکشان مارول کار میکرد، درباره مرد آهنی گفت:
جالب اینجاست که Prowl در مورد تک نفره بودن این بازی نیز صحبت می کند.مساله ای که به دلیل سابقه الکترونیک آرتز باعث نگرانی برخی از طرفداران شده است:
در Motive، ما معتقدیم جایی برای داستان سرایی قوی و بازی تک نفره فراوان وجود دارد. صنعت بازی های ویدیویی یک طرفه نیست، اما بازی های تک نفره بخش مهمی از آن هستند. برای ارائه یک تجربه قوی از داستان تونی استارک، باید بازی را تک نفره کنیم.
پروول ادامه داد که پس از تعیین ایده های اصلی بازی، استودیو Motive تیم توسعه خود را برای ارائه یک تجربه کاملا AAA گسترش خواهد داد:
ما میخواهیم این بازی یک تجربه AAA پریمیوم باشد. این بازی قرار است یک بازی اکشن تک نفره باشد و ما می خواهیم تمام قدرت خود را روی صفحه نمایش دهیم. بنابراین ما می خواهیم مطمئن شویم که نیروی انسانی و بودجه کافی برای انجام آن داریم.
ما عاشق خلق بازیهای اکشن با کیفیت و خلاقانه و جان بخشیدن به دنیای نمادین در بازیها هستیم. علاوه بر این، ما می خواهیم که هر بازیکنی احساس قهرمان بودن کند.