خبر تعطیلی غیرمنتظره مایکروسافت Tango Gameworks، خالق عنوان پرطرفدار Hi-Fi Rush، بسیاری از مردم را شگفت زده کرد. اما شرکت کره ای Krafton که با بازی هایی مانند PUBG و The Callisto Protocol شناخته می شود، به سرعت وارد استودیو و عنوان Hi-Fi Rush شد.
با این حال، طبق گفته ماریا پارک، رئیس توسعه شرکتی در Krafton، Tango Gameworks روی عنوان جدیدی کار می کرد. ظاهرا Hi-Fi Rush 2 زمانی در حال توسعه بود که استودیو بسته شد و توسط Krafton خریداری شد.
ماریا پارک در مصاحبه ای با GamesIndustry در مورد اهمیت حفظ تیم ها و استودیوهای خلاق صحبت کرد و گفت:
وقتی به تانگو نگاه می کنید، هر بازی ای که آنها منتشر کردند از یک جهت منحصر به فرد بود. فلسفه و مهارت های آنها با آنچه ما به دنبال آن هستیم مطابقت دارد. ما طرفداران پر و پا قرص Hi-Fi Rush و دیگر عناوین آنها بودیم، و وقتی شروع به صحبت کردیم، می دانستم که آنها روی Hi-Fi Rush 2 کار می کنند. ما فکر کردیم که می توانیم این میراث را ادامه دهیم و راه هایی را برای افراد خلاق برای بهبود این بازی پیدا کنیم.
وی همچنین اشاره کرد که این فرصت نادر برای کسب حقوق معنوی این مالکیت معنوی از مایکروسافت ارائه شده است. پارک اضافه کرد:
صحبت کردن مستقیم با فیل اسپنسر و حمایت او از تیم تانگو تجربه بسیار مثبتی بود و ما مشتاقانه منتظر ادامه این سری موفق و همچنین فکر کردن به توسعه های جدید و جهت گیری های خلاقانه هستیم.
Krafton در حال سرمایه گذاری بیشتر در بازار بازی ژاپن است و در حال حاضر 13 استودیو تحت مدیریت خود دارد که شامل موارد زیر می شود:
- استودیو PUBG
- Blue Hole Studio
- بال های بالارونده
- استودیوها در فاصله قابل توجهی
- حرکت رویایی
- دنیاهای ناشناخته
- 5 دقیقه آزمایشگاه
- نئون غول پیکر
- استودیو کرافتن مونترال
- وکتور شمال
- بازخوانی بازی ها
- بازی های پرواز
- بازی های تانگو
در حالی که دیدن حمایت Krafton از صنعت بازی های ویدیویی و نجات یک استودیو در آستانه بسته شدن بسیار خوب است، اما این برنامه های تجاری این شرکت است که توجه ما را به خود جلب کرده است. آنها از روندها پیروی نمی کنند و مانند بسیاری از ناشران و توسعه دهندگان دیگر بازی های موفق را تکرار نمی کنند. Krafton به دنبال عناوین منحصر به فرد از تیم های خلاق است و این یکی بسیار جالب به نظر می رسد.