قرارداد بین اکتیویژن بلیزارد و سونی شامل محدودیتهایی برای قرار دادن عناوین Call of Duty در سرویس Game Pass میشود.
مایکروسافت اخیراً پاسخ خود را به تصمیم سازمان رقابت و بازار (CMA) مبنی بر بررسی خرید 69 میلیارد دلاری Activision منتشر کرده است. در پاورقی به این پاسخ، او به توئیتی از فیل اسپنسر اشاره میکند که به «توافقهای قبلی» بین اکتیویژن و سونی اشاره میکند که مایکروسافت را از اضافه کردن نسخههای Call of Duty به سرویس Game Pass، حتی در صورت تایید آنها، باز میدارد. در پاورقی آمده است:
مایکروسافت از تصمیم تنظیم کننده رقابت بریتانیا برای تمدید تحقیقات خود در مورد خرید پیشنهادی Activision Blizzard انتقاد کرده و گفته است که سازمان دیده بان شکایات سونی را بدون بررسی دقیق می پذیرد. Call of Duty که اغلب پرفروشترین بازی سال در هر کنسولی است، انتظار میرود در صورت تکمیل خرید، در سرویس اشتراک مایکروسافت منتشر شود و به طور قابلتوجهی سود سونی را کاهش دهد، جایی که بازی با قیمت بالایی به فروش میرسد. .
ظاهراً به دلیل قرارداد موجود بین اکتیویژن و سونی، بازیهای Call of Duty برای چندین سال برای Game Pass عرضه نمیشوند.
در خلاصه ارائه شده توسط CMA، این سازمان نگران است که اگر مایکروسافت محتوای Activision را به پلتفرم خود اختصاص دهد، این معامله می تواند به پلی استیشن و سایر خدمات اشتراک بازی آسیب برساند. رگولاتور همچنین نگران است که مایکروسافت از این محتوا برای پیشی گرفتن از رقبایی مانند آمازون و انویدیا استفاده می کند. در نهایت، CMA این اختیار را دارد که از تکمیل و تایید این توافقنامه جلوگیری کند. باید دید سرنوشت این قرارداد جنجالی چه خواهد شد.
با این حال، به نظر می رسد که حتی اگر قرار بود این ادغام اتفاق بیفتد، وضعیت کاملاً به نفع مایکروسافت نخواهد بود. سونی و اکتیویژن یک قرارداد بازاریابی مشترک برای این مگا فرنچایز برای مادام العمر پلی استیشن 4 منعقد کردند، رابطه ای که از آن زمان تا کنون ادامه داشته است و حتی Call of Duty امسال حقوق انحصاری پلی استیشن را دریافت کرد.
تحریریه ICTNN شبکه خبری