به گفته یک افشاگر، سیاست سونی در رابطه با تاخیر بین معرفی و عرضه بازی ها تغییر کرده است.
بسیار معمول است که بازی های ویدیویی چندین سال قبل از انتشارشان معرفی شوند. به عنوان مثال، بازی Elden Ring سه سال قبل از انتشار معرفی شد. بازی Cyberpunk 2077 نیز در سال 2013 معرفی شد; این هفت سال قبل از انتشار نهایی آن است.
سونی نیز همین رویه را دنبال کرد. برای درک بهتر این مشکل، The Last of Us Part 2 در سال 2016 معرفی شد و چهار سال بعد منتشر شد. به گفته یک افشاگر، این رویه با ورود رهبران جدید در حال تغییر است. این افشاکننده که با نام مستعار Silknight شناخته می شود، ادعا می کند که پلی استیشن اکنون به تاخیر حداکثر دو ساله بین معرفی و عرضه یک بازی نگاه می کند. عناوین اخیر پلی استیشن مانند Marvel's Spider-Man 2 و God of War Ragnarok از این مدل پیروی می کنند. . هر دوی این بازی ها دو سال قبل از آماده شدن اعلام شده بودند.
از سوی دیگر، بازی موردانتظار بعدی پلی استیشن، Stellar Blade، در سال 2019 معرفی شد که در صورت صحت صحبت های افشاگر، این بازی یکی از آخرین نمونه های چنین استراتژی بازاریابی خواهد بود. هیدئو کوجیما قبلاً در مورد روند اخیر به سمت چرخه های بازاریابی کوتاه تر اظهار نظر کرد و گفت که این چرخه ها هیجان پیش بینی پروژه را از بین می برند. با این حال، سونی، به عنوان یک ناشر، احتمالا این روش را کارآمدتر می داند.
این افشاکننده همچنین گفت که امسال یک بازی جدید از Sucker Punch Productions در راه است. انتظار می رود این بازی Ghost of Tsushima 2 باشد. حتی اگر ما نیز از بازگشت غیرمنتظره Infamous استقبال کنیم. به گزارش Silknight، این بازی قرار بود سال گذشته معرفی شود; اما احتمالاً به دلیل این سیاست جدید، به تعویق افتاد.