هوش مصنوعی سریعتر از همیشه در حال توسعه است و شرکت هایی مانند اکتیویژن نمی خواهند از آنها عقب بمانند. طبق پتنت جدید Activision، این شرکت می خواهد هوش مصنوعی را به طراحی NPCها اضافه کند.
این برای واقعیتر کردن کنشها، واکنشها و نظرات NPC استفاده میشود. هوش مصنوعی به آنها کمک می کند تا بازخورد مناسبی در مورد رویدادهای بازی ارائه دهند.
نام پتنت مذکور «روشها و سیستمهای به کارگیری هوش مصنوعی برای ایجاد صدای بازی» نوشته شده است و به طور خاص مربوط به استفاده از فناوری هوش مصنوعی برای ایجاد یک پاسخ صوتی واقعی و شبیه به انسان در طول بازی است ، NPC ها دیگر با هر اقدامی که انجام می دهند بازیکن را تهدید نمی کنند.
واکنش های مورد نظر را می توان به صورت صدا یا حرکت به بازیکن نشان داد. واکنش های ضبط شده و رویدادهای بازی برای ایجاد یک شبکه عصبی برای NPC ها در طول رویدادهای بازی استفاده می شود.
این پتنت همچنین در مورد ایجاد ژست ها و حرکات واقعی برای NPC ها صحبت می کند. این حرکات در حمایت از واکنش های صوتی و بازخورد موثر هستند. به عبارت دیگر هر NPC در بازی صدا و واکنش های فیزیکی متفاوتی خواهد داشت.
طبق گفته اکتیویژن، روش فعلی توسعه دهندگان برای ایجاد واکنش های NPC بسیار محدود و غیر واقعی است. اگر اثری بتواند به طراحی بصری و مکانیک گیم پلی استثنایی دست یابد، داشتن NPC هایی که واقع گرایانه نیستند، وضعیت نامطلوبی را ایجاد می کند.
صدای تولید شده مصنوعی برای NPC ها می تواند بر روی غوطه وری و تجربه کلی بازی تاثیر منفی بگذارد به همین دلیل است که ما به سیستم ها و روش هایی نیاز داریم که اقدامات دنیای واقعی را بر اساس فیزیک دنیای واقعی ایجاد کنند.
شایان ذکر است که Activision در گذشته پتنت های متعددی را ثبت کرده است. یکی از آنها مقدمه بازی را با دیگر بازیکنان به اشتراک گذاشت که واکنش های متفاوتی را در پی داشت.